Bezbariérová transformace havířovské stanice: zlepšení dostupnosti a komfortu cestování vlakem


default
0 0 votes
Hodnocení článku

V Moravskoslezském kraji se začíná proměňovat poslední větší nádraží, které dosud neumožňovalo bezbariérový přístup k vlakům. Dnes se konalo slavnostní zahájení komplexní přestavby havířovské stanice Správou železnic. Tento významný krok výrazně zlepší dostupnost a komfort cestování vlakem. Po dokončení rekonstrukce budou moci vlaky směřující od Ostravy pokračovat až na zastávce Havířov střed.

Generální ředitel Správy železnic, Jiří Svoboda, zdůrazňuje: „Modernizace havířovské stanice má pro nás klíčový význam. Nejenže výrazně zlepší technické parametry infrastruktury, ale také zajišťuje plnou bezbariérovost, což umožní široké veřejnosti pohodlný přístup k vlakům. V rámci rekonstrukce budovy a úpravy přednádraží, kterou provedlo město, dojde k vylepšení samotné staniční části. K tomu všemu prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, což spojí různé části města pohodlnou a bezpečnou cestou.“

Tato rozsáhlá modernizace zahrnuje přestavbu staniční části včetně nástupišť a zajišťuje bezbariérový přístup k nim. Bude provedena obnova trakčního vedení a plánuje se přepnutí z stejnosměrného na střídavé napětí. Dále se provádí komplexní rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů a propustků, což usnadní plynulý provoz. Instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení zajistí nejvyšší úroveň bezpečnosti cestujících.

Aby byl zajištěn přístup na nástupiště i během náročné rekonstrukce, bude stavěna provizorní lávka, kterou cestující budou moci používat od poloviny příštího roku. Při stavbě nového železničního mostu přes Ostravskou ulici budou nezbytná dopravní omezení.

Celková hodnota stavebních prací dosahuje částky 3 398 568 539 Kč, a realizuje ji konsorcium firem Subterra, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a AŽD.

Tento projekt Optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo) získá finanční podporu Evropské unie z Nástroje pro propojení Evropy (CEF) a to v celkové výši až 2,2 miliardy Kč, s národním financováním ze Státního fondu dopravní infrastruktury.


Foto a zdroj: Správa železnic, státní organizace


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,44891 s | počet dotazů: 220 | paměť: 21037 KB. | 21.11.2024 - 05:21:23