Nová přestavba Masarykova nádraží zlepší komfort cestujících a modernizuje historickou stanici


Mas
0 0 votes
Hodnocení článku

Výběrové řízení na zhotovitele modernizace Masarykova nádraží bylo vyhlášeno. Tento projekt spojí historii nejstarší pražské stanice se současnou architekturou a výrazně zvýší pohodlí pro cestující i vlaky. Klíčovým prvkem bude platforma nad kolejemi, která propojí Florenc s hlavním nádražím a umožní snadný a bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Stavební práce by měly začít na začátku příštího roku a jejich dokončení je plánováno na první polovinu roku 2027.

Masarykovo nádraží hraje již nyní důležitou roli v pražské příměstské dopravě, když ho denně využívají desítky tisíc cestujících. Jeho přestavba je součástí modernizace trati do Kladna a Letiště Václava Havla. Tato spojení ještě zvýší význam nádraží, jak uvedl generální ředitel Správy železnic, Jiří Svoboda. V současné době již probíhají práce mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí zastávkou Praha-Výstaviště, stejně jako na úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce.

Modernizace zahrnuje rozšíření počtu kolejí z sedmi na devět a přidání jednoho nového nástupiště. Stávající nástupiště budou rekonstruována. Platforma nad kolejištěm přispěje k urbanistické integraci nádraží s okolní zástavbou. Tato platforma umožní spojení mezi Florencí a Hybernskou ulicí a také mezi Masarykovým nádražím a hlavním nádražím. Bude zde také nový vestibul pro čekající cestující, který bude přístupný pomocí eskalátorů, schodišť a výtahů. Část platformy bude ozeleněna, čímž vznikne klidová zóna uprostřed metropole.

Všechna šest nástupišť na nádraží bude bezbariérově přístupná a nová výška nástupišť zajistí pohodlné nastupování do vlaků. Bude provedena rekonstrukce kolejí, technologií, trakčního vedení a napájení. Stavba bude probíhat za provozu a budou se uplatňovat pouze omezení odpovídající jednotlivým etapám projektu.

Realizace modernizace a dostavby Masarykova nádraží je schválena ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celkové investiční náklady se odhadují na téměř čtyři miliardy korun.


Zdroj a foto: Správa železnic, státní organizace


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,14087 s | počet dotazů: 216 | paměť: 20539 KB. | 30.04.2024 - 12:28:06