Přeprava nákladních vlaků veřejnou přípřežní a postrkovou službou na trati Brno – Havlíčkův Brod – Kutná Hora


Ungekuppelter Schubdienst SOB
1 1 vote
Hodnocení článku

Správa železnic využila veřejnou přípřežní a postrkovou službu po dobu více než dvou let pro přepravu 5 930 nákladních vlaků, které byly posíleny celkem 8 233 lokomotivami. Tato možnost byla zavedena od dubna 2021 na náročné trati Brno – Havlíčkův Brod – Kutná Hora, která sloužila jako odklonová trasa v souvislosti s rozsáhlou modernizací koridorového úseku z Brna do Prahy přes Českou Třebovou.

Postrkovou službu zajišťovala společnost RegioJet pro Správu železnic. Pro tuto službu bylo vyčleněno čtyři elektrické lokomotivy, které byly nepřetržitě k dispozici. Služba pokračovala až do 30. června letošního roku, kdy skončilo poslední velké omezení na trase 1. koridoru. Celkové náklady této služby činily 220,5 milionu korun včetně DPH.

Pro maximální využití vozidel a organizaci práce strojvedoucích byl pověřen jeden provozní dispečer. Připojování a odpojování lokomotiv na stanicích Brno-Maloměřice a Kutná Hora hl. n. bylo zajišťováno vyhrazenými zaměstnanci.

Celkový přepravní výkon přípřežní a postrkové služby dosáhl přes miliardu hrubých tunokilometrů. Kdyby se toto množství nákladu mělo přepravit po silnici, bylo by zapotřebí 21 milionů plně naložených silničních nákladních souprav.

  • Foto: Kabelleger / David Gubler / Volné dílo / Wikimedia Commons
  • Zdroj: Správa železnic, státní organizace

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
1 1 vote
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,38045 s | počet dotazů: 218 | paměť: 20660 KB. | 11.10.2024 - 22:28:27