Modernizace Branického mostu: Zdvoukolejnění pro zvýšení kapacity a integraci železniční dopravy v Praze


BranMost
0 0 votes
Hodnocení článku

Branický most se blíží očekávanému zkapacitnění. Přemostění Vltavy pro železnici, zejména pro nákladní vlaky, se za rok stane dvoukolejné. Toto opatření také usnadní plánovanou rekonstrukci mostu na Výtoni. Dnes se slavnostně zahájilo více než dvoumiliardové investiční uskutečnění Správy železnic ve stanici Praha-Braník. Úplné přerušení provozu přes most se bude konat od 20. října do dubna příštího roku.

„Je důležité, aby železnice v hlavním městě měla dostatečnou kapacitu pro nákladní vlaky. Branický most, který dosud sloužil především jako spojka pro nákladní dopravu, bude hrát důležitější roli v pražské integrované dopravě. Tento konkrétní krok podporuje ekologickou přepravu osob a zboží,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

„Zdvoukolejnění Branického mostu bylo jedním z našich priorit. Jsem rád, že jsme se velmi rychle posunuli z fáze příprav do fáze realizace. Při výběru zhotovitele jsme kladli důraz na co nejkratší dobu přerušení provozu na mostě,“ vysvětlil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Tato stavba umožní přesun vlaků mezi hlavním nádražím a Smíchovem během plánované rekonstrukce mostů na Výtoni.

„Tento projekt se zapojuje do celkové modernizace železničního uzlu v Praze, který je klíčovou součástí dvou transevropských dopravních koridorů. Spolu s dalšími osmi českými projekty byl vybrán pro financování z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) v roce 2022. Probíhá práce na uzavření grantové dohody, ale je již jisté, že pokryje 85 % způsobilých nákladů,“ uvedl Martin Svášek, zástupce Evropské komise v České republice.

Hlavním úkolem bude výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Praha-Krč. Zároveň bude vytvořena nová odbočka ve Spořilově, která umožní přechod vlaků mezi kolejemi. Součástí projektu je také oprava Branického mostu, výstavba nového přemostění Údolní ulice a výstavba technologických objektů v Krči a na Spořilově.

„Čeká nás specifický úkol, při kterém musíme v krátkém čase zvládnout velký rozsah prací. Po konzultaci se Správou železnic jsme navrhli změnu harmonogramu, která nám umožní dodržet časový rámec zakázky. Jsme rádi, že se svým zkušeným týmem můžeme být součástí tohoto prestižního dopravního projektu, který podpoří plynulost železniční dopravy v hlavním městě,“ uvedl Aleš Gothard, ředitel společnosti Metrostav TBR, která vede tým zhotovitelů ve sdružení s firmami PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Celkové náklady na projekt „Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov“ dosahují 2 705 265 000 korun. Evropská unie schválila financování projektu z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celkové způsobilé náklady projektu činí 1 717 829 705 korun. Podpora ze strany EU činí 85 % způsobilých nákladů, což odpovídá maximálně 60 873 872 eur, tedy přibližně 1,46 miliardy korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


 

Zdroj a foto: Správa železnic, státní organizace


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,79147 s | počet dotazů: 229 | paměť: 21326 KB. | 17.12.2024 - 16:44:17