Začala rekonstrukce hlavního nádraží v Praze.
Pod proměnou hlavního nádraží se podepisuje italská firma Grandi Stazioni ČR a architekt Patrik Kotas. Stávající prostředí nádraží by se mělo změnit a nabídnout novou úroveň odbavovacích služeb i prostředí pro nákupy. ( foto v článku)Dvěma vchody by měli cestující procházet do proskleného vestibulu s obchody a dalšími komerčními prostory. Nová odbavovací hala bude umístěna na ose celého prostoru a klienti by neměli stát ve frontách. V mezaninu bude obchodní pasáž s restauracemi, kavárnami a obchody. Od obnoveného hlavního vchodu budou cestující procházet až na první nástupiště, které se promění v promenádu se stromy, která povede až na Vinohradskou třídu Prahy 2 a na druhé straně až k Bulharu na Praze 3. S interiérem haly se propojí zastřešeným schodištěm i současné přilehlé parkoviště. Celková změna prostředí by měla zcela logicky vytěsnit skupiny lidí, kteří v současné hale “ přežívají „. Rekonstrukce bude trvat 3 roky a bude probíhat po etapách, bez přerušení provozu nádraží i metra. I po ukončení rekonstrukce bude personál ČD vykonávat i nadále své funkce. Italská firma se vlastní přepravou cestujících nezabývá.
Architekt Patrik Kotas je podepsaný pod zajímavými dopravními stavbami – stanice metra Rajská zahrada a právě budovaná stanice metra Střížkov.
Firma Grande Stazioni se v Itálii uvedla projektem rekonstrukce nejvýznamnějšího nádraží Roma Termini, kterou realizovala za pouhých 18 měsíců. Firma byla pověřena rekonstrukcí a provozováním 13 největších italských nádraží a v současné době spolupracuje i s Německými drahami v souvislosti s rekonstrukcí nádraží v Mnichově.
Realizace rekonstrukce – Metrostav, a.s.
Poznámka na okraj…
V komplexu Roma Termini je vidět propojení budovy nádraží a podzemního prostoru plného obchodů a služeb s napojením na metro. Kdo budoucnosti změny nádraží v Praze nevěří , ten by si měl udělat výlet do Říma!