Provozovatelem sdílených kol v Ostravě zůstává společnost nextbike


0 0 votes
Hodnocení článku

Výběrové řízení bylo vypsáno pro neomezený počet zájemců, přihlásili se dva. Vítězný nextbike, který službu v Ostravě druhým rokem zajišťuje, nabídl cenu 7,10 koruny s DPH za každou výpůjčku, společnost Rekola, která v roce 2018 sdílená kola v Ostravě zaváděla, navrhla cenu 9,90 korun s DPH. V letech 2021 a 2022 bude ve všech 23 obvodech města k dispozici celkem přes 300 stanic, kde se budou kola půjčovat a také vracet. Počet i umístění se může měnit podle poskytnutých dat a zpětné vazby uživatelů a provozovatele služby. V období největšího zájmu, od června do září, bude v ulicích města tisícovka sdílených kol, od března do května a od října do listopadu to bude 800 a v lednu, únoru a prosinci 400 kol. Pro uživatele bude i nadále prvních 15 minut výpůjčky zdarma a následujících 45 minut za cenu ve výši maximálně 25 korun. Cena za každou další hodinu půjčení kola nepřesáhne 40 korun. Staronový provozovatel se smluvně zavázal, že službu začne poskytovat už od začátku ledna. Protože letos se bude bikesharing provozovat až do konce prosince, uživatelé budou moci tentokrát kola využívat bez zimní přestávky.

Kola nextbiku s nízkým nástupem jsou vybavena třístupňovou přehazovačkou, GPS lokátorem, košíkem umístěným v přední části a integrovaným elektronickým zámkem. Stojany pro odkládání kol bude i nadále zajišťovat město. Sloužit budou nejen provozu bikesharingu, ale také veřejnosti k odstavení vlastních kol.

V prvním roce v rámci pilotního provozu bikesharingu společností Rekola, kdy bylo k dispozici 150 kol a jen v centru Ostravy, město za sdílená kola neplatilo nic. O rok později město vyhlásilo veřejnou zakázku na provozovatele a pro udržení služby se rozhodlo provoz finančně podpořit. V roce 2019 bylo v ulicích už 600 kol a příspěvek města na každou výpůjčku činil 9,50 koruny včetně DPH. Celkem za rok 2019 uhradilo za bikesharing celkem 4,127 milionu korun. Pro letošní rok byl provozovatel vybrán opět veřejnou soutěží a příspěvek města je 8,20 koruny na výpůjčku. Do konce roku by předpokládané náklady na bikesharing z rozpočtu měly být okolo 6 milionů korun. Na příští dva roky město Ostrava počítá s příspěvkem maximálně 13 milionů korun bez DPH. Finanční podíl města umožňuje provozovateli poskytovat kolo na prvních patnáct minut výpůjčky zdarma.

Zdroj: Ostrava

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,31784 s | počet dotazů: 197 | paměť: 20377 KB. | 01.05.2024 - 02:32:07