Na letišti Leoše Janáčka v Ostravě je otevřena prodejna s automatizovaným provozem


0 0 votes
Hodnocení článku

Doposud se koncept automatizovaných prodejen prosazoval hlavně v menších městech a na venkově. COOP nyní otevřel první takový obchod na letišti v Ostravě. Zákazníci si v něm nakoupí kromě potravin a produktů souvisejících s cestováním i regionální produkty, a to doslova kdykoliv. Obchod COOP na Letišti Leoše Janáčka bude fungovat kompletně bez prodavačů a zákazníci se v něm budou obsluhovat sami díky využití kombinace platební karty, bankovní identity a speciální aplikace v mobilních telefonech. Proti případným nenechavcům prodejnu hlídá umělá inteligence, která automaticky rozpozná, zda si například někdo dává zboží jinam než do nákupního košíku. Pokud umělá inteligence vyhodnotí nějaké chování jako nestandardní automaticky na to upozorní pracovníky na pultu centrální ochrany,

„Koncept automatického provozu se úspěšně prosazuje na řadě míst. Nabízí totiž kombinaci vysokého komfortu pro zákazníky s nižšími náklady na personál. Využití této technologie v rámci dopravního uzlu, kde si lidé často potřebují nakoupit třeba v noci a kde je zájem zákazníků mnohdy nárazový, dává perfektní smysl. Do budoucna zvažujeme využít tento druh prodeje také například u továren, kde se pracuje na směny a v dalších podobných lokalitách,“ vysvětluje Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu sítě COOP. V rámci Moravskoslezského kraje jde teprve o druhý takový obchod. První se otevřel v loňském roce v Českém Těšíně. Program budování sítě automatizovaných prodejen COOP podpořily společnosti Mastercard a ČSOB, které mají obě za cíl zjednodušování obchodu a plateb díky využívání moderních technologií.

Obchod na Letišti Leoše Janáčka bude provozovat obchodní družstvo COOP Beskydy. Obchod bude sloužit nejen cestujícím a jejich doprovodu, ale i několika stovkám zaměstnanců letiště. „Chceme nabídnout domácí klientele, a po letošních prázdninách i zahraničním návštěvníkům, bezpečný a jednoduchý nákup zboží kdykoliv v průběhu dne nebo noci, před odletem nebo po příletu. Výběr zboží nabízeného na ploše necelých 50 m2 pro tak specifický typ zákazníků je i pro nás velkou výzvou. Kromě širší nabídky produktů souvisejících s cestováním jako jsou ready-to- eat položky, ovoce, kosmetika, nápoje nebo drogerii, nabídneme i zboží z našeho regionu a sortiment pro děti,“ vysvětluje Marko Raitveiský. Zákazníci se tam mohou například těšit na čerstvé pečivo z havířovské pekárny Semag nebo uzeniny od lokálního výrobce Krásno.

Jak se v automatizované prodejně nakupuje? Samotný vstup do prodejny je podmíněn vlastnictvím bankovní identity, kterou má dnes prakticky každý, kdo využívá internetové bankovnictví. Podle posledních statistik počet majitelů bankovní identity již v České republice překročil hranici čtyř miliónů. Druhou podmínkou je stažením speciální aplikace DoKapsy od ČSOB v mobilním telefonu. Aplikaci mohou využívat i ti, kdo nejsou klienty banky ČSOB. Nákup probíhá již jen díky platební kartě a standardní samoobslužné pokladně, s kterou se zákazníci dnes potkávají ve stále větším počtu obchodů.

 

Zdroj:

Skupina Coop

Foto:

Letiště Loše Janáčka Ostrava


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,95152 s | počet dotazů: 209 | paměť: 22606 KB. | 17.05.2024 - 06:59:22