EUROVIA CS získala ocenění v soutěži Česká dopravní stavba 2016
Pořadatelem celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace roku 2016 je společnost TOP EXPO CZ. Soutěž vyhlásilo Ministerstvo dopravy České republiky společně se Státním fondem dopravní infrastruktury, Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, Ředitelstvím vodních cest ČR a Správou železniční dopravní cesty. Cílem soutěže je profesionální prezentace českého dopravního stavitelství nejen laické a odborné veřejnosti, ale také české a evropské politické reprezentaci.
Pro Skupinu EUROVIA CS přinesl letošní ročník soutěže hned tři úspěchy. Ocenění v kategorii Silniční a dálniční stavby nad 150 mil. Kč si odnesla stavba Silnice I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17. Cenu zástupci EUROVIA CS převzali také za modernizaci trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, v kategorii Železniční a tramvajové stavby nad 150 mil. Kč. Třetí úspěch slavila stavba mostu Oparno na dálnici D8, a to v kategorii Silniční a dálniční stavby.
„Udělených cen si velice vážíme. Je to pro nás uznání a potvrzení kvalitně odvedené práce. Obrovský dík patří zaměstnancům, kteří do projektů vložili velké úsilí,“ uvádí Iveta Štočková, tisková mluvčí společnosti EUROVIA CS.
Silnice I/37 Chrudim obchvat, úsek Medlešice – I/17
Stavba obchvatu I/37 významně odlehčila městu Chrudimi od tranzitní dopravy. Silnice I/37 totiž tvoří páteřní komunikaci ve směru sever – jih v Pardubickém kraji. Hlavní trasu stavby tvoří 5,850 km dlouhý úsek přeložky silnice I/37 mezi obcí Medlešice a křižovatkou se silnicí I/17. Tato část přeložky silnice I/37 navazuje na předchozí úsek přeložky této komunikace. Na stavbě je 7 mostních objektů, komunikace hlavní trasy kříží rovněž řeku Chrudimku a železniční trať ČD Chrudim – Hrochův Týnec. Stavbu realizoval závod Čechy východ a trvala celkem 28 měsíců.
Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, II. část, úsek Horusice – Veselí nad Lužnicí
Práce na modernizaci železniční trati zahrnovaly především zdvoukolejnění přibližně pětikilometrového mezistaničního úseku, čímž došlo k navýšení přepravní kapacity; současně se také zvýšila traťová rychlost. Stavba dále zahrnovala rekonstrukci železniční zastávky ve Veselí nad Lužnicí a především celkovou přestavbu tamní stanice, která je důležitým přestupním uzlem. Pohodlný nástup do vlaku nyní umožňují cestujícím nově vybudovaná ostrovní nástupiště. Ta jsou propojena podchodem, který ústí až do přednádražního prostoru. Bezbariérový přístup osobám s omezenou schopností pohybu zajišťují výtahy. Projekt, který byl zahájen v dubnu roku 2013 realizoval závod Železniční stavby.
D8 – Most Oparno
Stavba železobetonového mostu je součástí dálnice D8, která spojuje Lovosice s Ústím nad Labem. Most byl vybudován způsobem, který jen minimálně zasáhl do okolní Chráněné krajinné oblasti České středohoří. Nosný železobetonový oblouk je druhým největším v České republice s vrcholem 30 metrů nad zemí a rozpětím 135 metrů. Most je dlouhý 275 metrů. Výstavba letmou betonáží byla řešena vyvěšováním oblouku zpětnými závěsy bez zásahu do prostoru údolí.
Úspěch v letošním ročníku navazuje na předchozí léta. Vloni si EUROVIA CS odnesla ocenění v hlavní kategorii Silniční a dálniční stavby za stavbu nové silnice I/11 Mokré Lazce – hranice okresů Opava/Ostrava. V roce 2015 obdržela celkem 6 ocenění.
Pořadatelem celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace roku 2016 je společnost TOP EXPO CZ. Soutěž vyhlašuje Ministerstvo dopravy České republiky společně se Státním fondem dopravní infrastruktury, Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, Ředitelstvím vodních cest ČR a Správou železniční dopravní cesty. Cílem soutěže je profesionální prezentace českého dopravního stavitelství nejen laické a odborné veřejnosti, ale také české a evropské politické reprezentaci.
Zdroj: Eurovia