Řidiči mohou využívat nový obchvat kolem Strážkovic  


20
0 0 votes
Hodnocení článku

Nově vybudovaná trasa se nachází severovýchodně od obce Strážkovice v nezastavěném území a její délka činí 2,127 km. Jedná se o dvoupruhovou obousměrnou komunikaci se stoupacím pruhem v délce 700 metrů. Součástí obchvatu je i kruhová křižovatka se silnicí II/155, tedy na trase Třeboň – Římov.  Má vnější průměr 36 metrů a díky ní bude křížení obou silnic přehlednější a bezpečnější. Stavba se skládá ze dvou samostatných částí. Tou první je vlastní obchvat obce, který byl dnešního dne uveden do provozu. Druhou částí jsou pak stavební úpravy silnic II/155 a II/156 v obci Strážkovice, kdy bude například upravena nepřehledná křižovatka přímo na návsi. „Dojde k vybudování chodníku podél silnice směrem na Římov. Je to chodník okolo dětského hřiště, kde bude i bezpečný přechod pro chodce,“ upřesnila starostka Strážkovic Hana Halamová s tím, že práce budou zahájeny po zimní přestávce zhruba v polovině března příštího roku. Dokončení všech stavebních prací je plánováno na září roku 2022.

Hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba společně se starostkou Strážkovic Hanou Halamovou, ředitelem závodu České Budějovice firmy EUROVIA CS, a.s. Pavlem Vrbou a ředitelkou územního odboru IROP pro Jihočeský kraj Naděždou Burešovou dnes odpoledne slavnostně přestřihl pásku nového obchvatu Strážkovic a uvedl ho pro všechny Jihočechy do provozu. Přeložka umožní rychlejší dopravní spojení na trase mezi Českými Budějovicemi, Trhovými Sviny a Novými Hrady. Stavba strážkovického obchvatu byla zahájena 15. března 2021.

„Jsem moc rád, že se otevírá další obchvat, protože to je to, co Jihočechům nejvíc chybí a považují to za prioritu. Já jsem řekl, že to bude taky velká priorita naší koalice. Všechny stavby se musí připravit a málokdo si uvědomuje, kolik práce se musí udělat, než vyjedou bagry a než se začne stíhat páska,“ řekl hejtman Kuba a dodal, jaké stavby Jihočeský kraj čekají: „Tady na trase mezi Budějovicemi a Novými Hrady nás čeká obchvat Žáru, začínáme pracovat na obchvatu Trhových Svin. Samozřejmě aglomerace Českobudějovicka potřebuje nutně klíčové stavby jako je severní spojka, potřebujeme s ŘSD dokončit dálnici, chceme konečně začít stavět v našem volebním období obchvat Tábora, který slibují Táborákům politické reprezentace už asi 15 let.“

Náklady na stavbu samotného obchvatu přesáhly 104 milionu korun, kdy kraj využil dotaci 61 milionu Kč z IROP.

Zdroj a foto: Krajský úřad Jihočeského kraje


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,41399 s | počet dotazů: 222 | paměť: 21107 KB. | 12.12.2024 - 14:51:22