Transformace železniční stanice na Smíchově: Modernizace a nové perspektivy


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
0 0 votes
Hodnocení článku
Železniční stanice na pražském Smíchově prochází v příštích letech rozsáhlou transformací, která zahrnuje kompletní rekonstrukci stávající nádražní budovy a výstavbu nového dopravního terminálu. Projektem byly vybrány společnosti SUDOP Praha a SUDOP EU s nabídkovou cenou 39,5 milionu korun. Stavební práce proběhnou v letech 2026-2028 a budou koordinovány s rozvojem terminálu Smíchov.

Plánovaná proměna železniční stanice

Železniční stanice na pražském Smíchově se v nadcházejících letech změní na moderní dopravní terminál. Součástí tohoto projektu bude i současná nádražní budova, která projde kompletní rekonstrukcí. Správa železnic nyní vybrala projektanty stavby, kterými jsou společnosti SUDOP Praha a SUDOP EU, s nabídkovou cenou 39,5 milionu korun ve výběrovém řízení. Stavební práce budou probíhat od roku 2026 do roku 2028 a budou koordinovány s výstavbou terminálu Smíchov.

Modernizace a nová výstavba

Plánovaná stavba naváže na již probíhající modernizaci kolejiště stanice, která zahrnuje rekonstrukci všech nástupišť a podchodů. Stávající nádražní budova bude renovována a integrovaná do nového dopravního terminálu, s nímž se propojí do jednoho funkčního celku. Na místě jižního křídla vyroste čtyřpatrová novostavba, která bude obsahovat obchodní a gastronomické prostory a služby nejen pro cestující, ale i pro další návštěvníky této rušné části Smíchova.

Dopravní uzel pro budoucnost

Budoucí terminál Smíchov bude součástí rozsáhlé transformace celého území. Bude propojen s nově budovanou čtvrtí, tramvajemi i metrem, a nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. Bude zde k dispozici parkoviště P+R a kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice mezi Smíchovem a Radlicemi.

Historie a význam současné budovy

Současná nádražní budova na pražském Smíchově, která pochází z roku 1956, je po hlavním a Masarykově nádraží třetí nejvytíženější v Praze. V polovině 80. let minulého století se součástí její vstupní haly stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na nově budované lince B.


Zdroj: Správa železnic, státní organizace

Foto: VitVit / Wikimedia Commons / CC BY-SA 4.0


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,53919 s | počet dotazů: 212 | paměť: 20561 KB. | 05.10.2024 - 01:55:25