Začala modernizace železničního uzlu Česká Třebová
Na přelomu roku zahájila Správa železnic jednu z nejvýznamnějších staveb ve své historii – modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Jeho celkovou přestavbu provedou společnosti Eurovia CZ; STRABAG Rail; Chládek a Tintěra, Pardubice a Elektrizace železnic Praha, které předložily nejlepší nabídku ve výši 17 131 539 220 korun. Práce budou probíhat za provozu a potrvají do roku 2031. Celkovou přestavbou projde nejen celé osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry části stanice určené pro nákladní dopravu. Rychlost vlaků se zvýší na 80 km/h. a podstatně se zkrátí doba průjezdu vlaků celým uzlem. Dílo obsahuje kompletní a velmi rozsáhlou rekonstrukci železniční stanice včetně přilehlých a navazujících traťových úseků a odboček. V rámci stavebních prací proběhne poměrně zásadní změna stávajícího kolejiště, zhlaví i záhlaví stanice a odboček. Dojde také ke komplexní modernizaci kolejiště, k výstavbě několika pozemních objektů a protihlukových opatření. V rámci stavby se ve stanici vybuduje nový informační systém. Současný podchod na nástupiště se kompletně přestaví a také prodlouží pod celým kolejištěm. Vybaví se novými výtahy a bude sloužit jako bezbariérový přístup k vlakům.
Obnovou projde i několik desítek mostů a propustků. V neposlední řadě proběhne rozsáhlá modernizace silnoproudé technologie, trakčního vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení včetně implementace a aktivace ETCS (evropského zabezpečovače). Projekt zahrnuje také modernizaci navazujících úseků do Třebovic v Čechách, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací zde bude i rekonstrukce mostů, které zajišťují propojení nákladní části stanice s hlavní tratí.
Realizace stavby Modernizace železničního uzlu Česká Třebová bude spolufinancována fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Vizualizace:
EUROVIA CZ a.s.