V lednu bylo v Česku registrováno 981 nových osobních bateriových elektrických vozidel

V EU bylo v lednu registrováno 831 201 nových osobních vozidel (meziročně o 2,6 % méně), zejména hlavní trhy zaznamenaly pokles – Francie (-6,2 %), Itálie (-5,8 %) a Německo (-2,8 %). Španělsko naopak zaznamenalo nárůst o 5,3 %. Bateriové elektromobily byly s podílem 15,0 % třetí nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly hybridní motorizace bez externího dobíjení (34,9% podíl; meziročně +18,4 %), před benzínovými (29,4% podíl; meziročně -18,9 %), dieselové motorizace dosáhly podílu 10,0 % (meziročně -27,0 %), plug-in hybridní pak 7,4 % (meziročně -8,5 %).
Tři ze čtyř největších trhů, které dohromady představují 64 % všech registrací bateriových elektromobilů, zaznamenaly výrazný dvouciferný nárůst: Německo (+53,5 %), Belgie (+37,2 %) a Nizozemsko (+28,2 %), zatímco Francie zaznamenala mírný pokles o -0,5 %. Česko patří mezi 19 zemí EU, kde byl v lednu evidován meziroční nárůst registrací BEVs. Trojciferný růst zaznamenaly také Kypr (129,2 %), Itálie (126,2 %) a Dánsko (123,3 %), v Dánsku pak byl evidován nejvyšší – téměř dvoutřetinový – podíl BEVs: 64,3 %.
Aktuálně je v Česku provozováno přes 38 700 osobních bateriových elektrických vozidel kat. M1, k dispozici mají téměř 6400 veřejných dobíjecích bodů, z toho přes 580 bodů s velmi rychlým dobíjením s výkony 150+ kW.
Zdroj:
Centrum dopravního výzkumu
Ilustrační foto:
B. Borová, IZDoprava.cz