V centru Plzně se opravuje most


P4160325 300x225
Wilsonův most v Plzni

Wilsonův most v Plzni

Od 8. července 2013 se pro osobní automobilovou dopravu a následně pro veřejnou městskou dopravu uzavře Wilsonův most. Město realizuje generální opravu, jejíž dokončení plánuje na konec května roku 2014. Opravovat se bude most včetně předpolí a kabelový kolektor na Denisově nábřeží. Stavbu zahájí rekonstrukce kolektoru, při níž se musí vymístit všechny trakční kabely, kterých je zhruba 120 a které napájí všechny tramvajové a trolejbusové tratě v centru města. Následně bude kolektor shora vybourán, rozšířen a kabely se vrátí zpět. Kabelový kolektor prochází trasou po Denisově nábřeží až do Wilsonova mostu a ke křižovatce s Anglickým nábřežím. Do konce roku musí být dokončena komunikace na mostě a kompletně dodělán kabelový kolektor. Most bude obnažen až na klenby. Provedou se nové izolace a všechny konstrukční vrstvy vozovky a chodníků. Rekonstrukce čeká inženýrské sítě, obnoveny budou mýtné domky a most dostane dobové osvětlení.

Po dobu rekonstrukce bude most úplně uzavřen. Pro automobilovou dopravu od 8. července, veřejná městská doprava vyjede na most naposledy 24. července. Nebudou na něj smět ani chodci. Přechod přes řeku tak bude možný pouze po lávce k bývalému domu kultury. Světelné signalizace na křižovatce Americká – Sirkova a Americká – Anglické nábřeží budou upraveny tak, aby byla zajištěna co nejlepší plynulost provozu. Stavbu provede sdružení firem Stavby mostů Praha, a.s. a EUROVIA CS, a.s. za zhruba 70 milionů korun.

Trochu z historie mostu. Wilsonův most v Plzni převádí Americkou třídu přes řeku Radbuzu mezi Anglickým a Denisovým nábřežím. Stavba podle projektu Václava Mencla začala 4. května 1912 a do provozu byl dán v roce 1913.Jako hlavní stavební materiál byl zvolen kámen. Z něj jsou vyzděny klenby obou oblouků o rozpětí 27,5 metru, jejich vyzdívky i jádra a líce pilířů. Beton byl použit jen do základů. Most byl slavnostně otevřen 28. září 1913 a byl pojmenován po Františku Josefu I. Tehdy zde byly položeny i koleje pro budoucí tramvajovou trať po dnešní Americké třídě. Ty byly při rekonstrukci vozovky roku 1934 vyjmuty. Kamenný most se dvěma segmentovými klenbami a nárožními pavilónky s vyhlídkami nad středním pilířem je technickou památkou.

Umístění mostu voz. mapa http://www.mapy.cz/#!x=13.383991&y=49.743557&z=15

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 7,50597 s | počet dotazů: 197 | paměť: 20290 KB. | 30.04.2024 - 21:33:28