Správa železnic ukončila revitalizaci trati z Lovosic do České Lípy
Práce na trati začalo sdružení firem AŽD Praha a EDIKT v listopadu loňského roku a za vysoutěženou cenu 981,9 milionu korun. Stavební úpravy se zaměřily nejen na obnovu železničního spodku a svršku. „Cestující ocení dvě nová nástupiště s přístřešky v kompletně přestavěné stanici Žalhostice, pohodlný nástup do vlaku je nyní také na zastávce Trnovany. V Ploskovicích a Horních Řepčicích se upravila stávající nástupiště na výšku nástupní hrany 550 mm nad kolejí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Na uvedených zastávkách bylo vybudováno nové osvětlení a rozhlasové zařízení pro informování cestujících, které bylo doplněno i na stávajících zastávkách Lovosice závod a Litoměřice Cihelna. V Žalhosticích slouží nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA-55, dálkově bude ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích. Některé úseky pak získaly nové traťové zabezpečovací zařízení. Opraveny byly vybrané přejezdy, které dostaly moderní přejezdové zabezpečovací zařízení. Na pohyb cestujících v Žalhosticích a na horním nádraží v Litoměřicích dohlížejí kamerové systémy. Opravami prošlo také poměrně velké množství mostních objektů. Díky novému svršku a zabezpečení bylo možné zvýšit rychlost vlaků až na 100 km/h.
Stavební činnost se zaměřila také na komplexní modernizaci úseků Žalhostice – Litoměřice Cihelna a Litoměřice horní nádraží – Liběšice. Ve zbývající části do České Lípy se provedla rekonstrukce vybraných mostů a propustků a také železničních přejezdů pro dosažení vyšších rychlostí a zvýšení bezpečnosti jízdy vlaků. Celkem bylo opraveno 45,5 km železniční tratě a revitalizováno 5 stanic a zastávek.
Zdroj:
Správa železnic
Ilustrační foto:
B. Borová, IZDoprava