Projekt „silničního autovlaku“


0 0 votes
Hodnocení článku

Projekt SARTRE (SAFE ROAD TRAINS FOR THE ENVIRONMENT – bezpečné silniční vlaky chránící životní prostředí) byl formálně zahájen v oce 2009. Projekt je částečně hrazený Evropskou komisí pod. 7 rámcovým programem EU a řízený společností Ricardo UK Ltd.

„Silniční autovlak“ tvoří konvoj vozidel jedoucích těsně za sebou a v jehož vůdčím vozidle jede profesionální řidič. Každý vůz v koloně měří a vyhodnocuje parametry své jízdy ( rychlost, vzdálenost, směr atd.) a upravuje vzhledem k vozidlu jedoucím před ním. Vozidla jsou nezávislá, oddělená od ostatních a mohou kdykoliv „silniční autovlak“ opustit. Při zařazení do konvoje vozidel přebírá řízení vozidla automat a řidič se může věnovat jiné činnost.

Systém má zlepšit bezpečnost na silnici a snižuje spotřebu paliva a emise CO. Současně je systém pohodlný pro řidiče zejména dálkové dopravy, kdy hraje roli únava a snížení soustředění na jízdu.

Zhruba před rokem proběhly testy s vozy Volvo. Proběhly také testovací jízdy kolony vozidel, kdy za nákladním vozidlem jelo trojice osobních automobilů. Během testů se kolona pohybovala rychlostí až 90 km/hod a vozy mezi sebou automaticky udržovaly vzdálenost 6 metrů. V rámci testů se vozidla do kolony připojovala i odpojovala.

Vývoj technologií, která způsob uvedené jízdy v koloně „silničního autovlaku“ umožňuje, významně pokročil a je předpoklad, že za několik let by systém mohl fungovat na vybraných dálničních pruzích. Nejdříve však bude nutné přijmout nybytné zákonné předpisy, protože země EU budou muset přijmout podobné zákonné úpravy.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,17412 s | počet dotazů: 220 | paměť: 20940 KB. | 21.11.2024 - 05:09:46