Ředitelství silnic a dálnic odmítá závěry kontroly NKÚ ohledně modernizace D1


Dalnice D1
0 0 votes
Hodnocení článku

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nesouhlasí s zprávou Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) ohledně modernizace dálnice D1 a považuje ji za záměrně negativní. Závěrečná zpráva NKÚ, která vyplynula z jejich kontroly (č. 21/37) modernizace D1, nesouhlasí s celkovým protokolem a obsahuje účelově negativní informace a nesprávnosti, které byly vytrženy z kontextu. Modernizace D1 přinesla bezpečnou dálnici s výrazně zlepšeným komfortem pro uživatele, což NKÚ zpochybňuje na základě drobných nedostatků (např. oprava poškozeného betonového panelu). ŘSD ČR se s těmito závěry rozhodně nesouhlasí a některé závěry NKÚ neodpovídají skutečnosti.

„Nezpochybňuji kompetenci NKÚ při kontrole modernizace D1, při které prověřili tento klíčový projekt v oblasti dopravní infrastruktury v ČR s velkým zájmem a nasazením a potvrdili, že při realizaci investice ve výši 28,1 miliard Kč nedošlo k žádnému porušení zákona nebo jiných předpisů týkajících se správného hospodaření a podobně. Bohužel však rozsah této problematiky, jak technického, tak organizačního charakteru, nedovolil kontrolorům její kompletní pochopení, a výsledkem jsou zavádějící závěry vytržené z kontextu, které se objevují v tiskové zprávě NKÚ a připomínají diskreditaci celého projektu a všech, kteří se na něm podíleli. To neslouží zlepšení situace a nenapomáhá dosažení cílů organizací jako je ŘSD ČR, Ministerstvo dopravy a NKÚ,“ komentuje závěry kontrolního úřadu generální ředitel ŘSD ČR, Radek Mátl.

Během celého průběhu modernizace a i po jejím dokončení byl projekt modernizace D1 opakovaně kontrolován Ministerstvem dopravy, Ministerstvem financí, Státním fondem dopravní infrastruktury a Evropskou komisí, vždy s pozitivními výsledky ohledně financování.

Všechny stavby jsou již dokončené a řidiči se při jízdě po modernizovaných úsecích nesetkávají s žádným nebezpečím ani nepohodlím. Všechny nedostatky a nedodělky, na které NKÚ ve své zprávě odkazuje, byly zjištěny pouze prostřednictvím protokolů ŘSD ČR, nikoliv fyzickou kontrolou stavby. Tyto nedostatky se řeší v reklamačních řízeních.

ŘSD ČR během celé kontroly poskytovalo zaměstnancům NKÚ veškerou dokumentaci a vysvětlení týkající se technických detailů a dat. „Během kontroly jsme však opakovaně zaznamenali, že NKÚ se zaměřuje pouze na hledání negativ a detailů, které mohou být prezentovány jako chyby. Kontrola záměrně ignoruje rozsah samotného projektu a jeho přínos pro dopravu, Českou republiku, ekonomiku, bezpečnost a pohodlí milionů řidičů a obyvatel. Navíc nebere v úvahu skutečnost, že dálnice D1, která byla před modernizací dlouhodobě zanedbávána, se nacházela v havarijním stavu. Celá modernizace byla úspěšně dokončena a dálnice je nyní plně v provozu. Tímto způsobem prezentované závěry kontroly NKÚ neodpovídají skutečnosti a především dehonestují tvrdou práci tisíců lidí, včetně projektantů, stavitelů, dozorců, technologů a dělníků!“ vysvětluje generální ředitel ŘSD ČR, Radek Mátl.

Více na IZdoprava.cz ->   Uzavírka tunelu Horelica

Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic ČR

Foto:Ondřej Koníček – Vlastní dílo


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,79238 s | počet dotazů: 234 | paměť: 29070 KB. | 08.12.2023 - 01:00:52