Praha zakoupila pro historické jízdy v Praze vyrobenou kloubovou tramvaj Tatra K2, která zdárně sloužila v Brně, Bratislavě a v bývalé Jugoslávii. Zajímavostí je, že další generace Tatra K5 sloužila i v egyptské Káhiře.
Pila a Vrtačka, nerozlučný tandem v dílně řemeslníka, kde pila precizně formuje dřevo a vrtačka vytváří cesty do jeho nitra, otevírajíc prostor pro kreativitu a mistrovská díla. Společně tvoří nezbytný orchestr pro každé řemeslné umění.
Něco o tramvaji:
Tatra K2 byl první sériový kloubový tramvajový vůz, který ČKD Tatra vyráběla v letech 1966 až 1983 po neúspěchu experimentálních prototypů K1, které se do výroby nedostaly. Bylo zjištěno, že hlavním problémem vozu K1 byla nová elektrická výzbroj, a proto byla elektrická výzbroj vozu T3 (TR 37) upravena a zabudována do nového vozu K2 (UA 12). Prototyp vstoupil do provozu v roce 1966 jako pražský tramvajový vůz číslo 7001, kde strávil jen krátkou dobu, poté byl vystaven na MSV 1966 v Brně (Mezinárodní strojírenský veletrh) s číslem 7000, než byl převezen do Mostu, a poté opět přesunut do Brna (1968), kde měl nejprve číslo 607 a později v roce 1969 bylo změněno na 1007. Téhož roku byla zahájena sériová výroba K2 a mnoho exemplářů bylo provozováno ještě v roce 2020, i když většinou po rozsáhlé modernizaci. Modernizace vozového parku K2 v Brně, které bylo největším odběratelem tohoto typu, zahrnovala kompletní přestavbu přední části a modernizaci jejich elektronického vybavení. Tyto modernizované exempláře byly označeny K2R, přičemž písmeno „R“ znamená české slovo rekonstrukce. Dva vozy byly přestavěny na Pars Nova K3R-N (čísla 1751-1752). Z tohoto vozu byl v roce 1968 odvozen typ Tatra K5.
Dodávky:
Současný stát
Město
Typ
Roky dodávek
Počet vozů
Evidenční čísla
Poznámky
Bosna a Hercegovina
Sarajevo
K2YU
1973–1983
90
201–290
Česko
Brno
K2
1967–1983
120
601–607, 1008–1117
č. 607 – první prototyp; čísla 1024, 1046 a 1105 obsazena dvakrát
22. června 2021 Tatra T6A5 slaví 30 let od prvního vyrobeného kusu Tatra T6A5 je jednosměrná vysoko podlažní česká tramvaj vyráběná pro veřejnou dopravu v Evropě a je jedním z podtypů tramvají standardu T6 vyráběných českým dodavatelem lehkých kolejových […]
22. března 2022 Dopravní podnik Bratislava objednal další dodávku tramvají Škoda Jedná se celkem o 30 nových jednosměrných tramvají typu Škoda ForCity Plus 29T, které již v Bratislavě slouží od roku 2015. Tramvaje budou mít metrový rozchod bratislavských kolejí. Dodání […]
20. ledna 2022 Tramvajová trať Starý Hloubětín – Lehovec se bude opravovat Z důvodu opravy tramvajové trati bude od soboty 22. do pondělí 24. ledna přerušen provoz tramvají v úseku Starý Hloubětín - Lehovec. Dále od 24. do 30. ledna bude v tomto úseku provoz […]
23. listopadu 2021 Tatra T1 slaví 70 let Je tomu už 70 let, kdy začala slavná tramvajová výroba v tehdejším Československu. 22. 11. 2021 vyjel první kultovní vůz dle americké koncepce PCC. První tramvaj, která zaplnila pražské […]
18. listopadu 2021 Pražský Lehovec má své malé P+R U konečné stanice tramvajové tratě na Lehovec se vyskytuje malé P+R. Je zdarma a má cca 40 parkovacích stání. Vjezd z centra není nijak označen. Je nutné odbočit přes tramvajovou trať do […]
1. července 2021 Tatra KT8D5 slaví 35 let od prvního dodaného kusu Na počátku 80. let zadalo československé ministerstvo vnitra, které bylo zodpovědné i za dopravu, společnosti ČKD Tatra výrobu obousměrných kloubových vozidel. Vozidla měla být třídílná a […]
23. června 2021 Elektrická tramvajová doprava v Praze slaví 130 let Pražská tramvajová síť je největší tramvajovou sítí v České republice, kterou tvoří 142,4 km tratí, 882 tramvajových vozidel (jeden z největších vozových parků na světě) a 25 denních a 9 […]
15. června 2021 V Praze končí provoz tramvají T6A5. Na svou poslední jízdu vyjedou v sobotu 19. června 2021. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tyto tramvaje provozoval více než 25 let. V současnosti jich má ve své flotile už jenom 6, z […]
11. prosince 2018 Adventní trhy lákají návštěvníky i kapsáře Při rozjímání u svařeného vína a hořícího dřeva je dobré myslet na několik věcí, které mohou návštěvníky adventních trhů ušetřit nepříjemných zážitků. Na co dát pozor a jaké triky mohou […]