Na dálnici D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou začaly práce namodernizaci jízdního pásu ve směru na Prahu
Ředitelství silnic a dálnic zahajuje v úterý 12. července 2016 modernizaci jízdního pásu ve směru na Prahu. Úprava dopravního značení proběhne od 12. 7. 2016, 6:00 hod. do 12. 7. 2016, 12:00 hod. Stavební práce si vyžádají dopravní opatření, která omezí dopravní rychlost.
Ve směru na Prahu je v km cca 182,465 doprava svedena ve dvou pomocných pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 178,042, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m.
Ve směru na Brno je v km cca 177,570 doprava svedena do levého jízdního pruhu a přejezdem SDP v km 178,112 – 178,247 je převedena do protisměrného pásu, v němž pokračuje až k přejezdu SDP v km 182,085 – 182,185, nímž je doprava svedena zpět do svého pravého pásu dálnice a dále pokračuje bez přechodného dopravního omezení. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h.
Další dopravní omezení od 12. 7. 2016, 12:00 do 13. 7. 2016, 15:00 hod. (výstavba dopravního značení)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,235 doprava svedena do jednoho pomocného pruhu v oblasti zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 177,930, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
Ve směru na Brno je v km cca 177,930 doprava svedena do jednoho pomocného pruhu v oblasti zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 182,235, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách.
Od 13. 7. 2016, 15:00 do 13. 7. 2016, 18:00 hod. (výstavba dopravního značení)
Ve směru na Prahu je v km cca 182,285 doprava uzavřena pravý jízdní pruh a doprava je svedena do levého jízdního pruhu. Přejezdem SDP v km 182,085 – 182,185 je doprava převedena do protisměrného pásu dálnice, ze kterého je přejezdem SDP v km 178,112 – 178,247 převedena zpět do levého pásu dálnice, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h, přičemž je umožněn nájezd a výjezd v přilehlých křižovatkách. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m.
Ve směru na Brno je v km cca 177,845 doprava svedena ve dvou zúžených pomocných pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 182,235, odkud je vedena bez přechodného dopravního omezení. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h.
Od 13. 7. 2016, 18:00 hod. do 23. 10. 2016. (modernizace levého jízdního pásu)
Ve směru na Prahu je doprava svedena ve dvou zúžených pomocných pruzích přejezdem SDP v km cca 182,185 – 182,085 do protisměrného pásu dálnice, ze kterého je přejezdem SDP v km 178,112 – 178,247 převedena zpět do levého pásu dálnice, odkud je dále vedena bez přechodného dopravního omezení. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h.
Ve směru na Brno je v km cca 177,845 doprava svedena ve dvou zúžených pomocných pruzích do oblasti pravého jízdního pruhu a zpevněné krajnice, a takto pokračuje do km cca 182,235, odkud je vedena bez přechodného dopravního omezení. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidel, jejich okamžitá šířka přesahuje 2,2 m. Nejvyšší dovolená rychlost v místě omezení je stanovena na 80 km/h.
Ve směru na Prahu je dále uzavřena
nájezdová větev levé poloviny MÚK Kývalka (EXIT 182), za níž je pro relaci Popůvky (II/602) → Praha (D1) vedena objízdná trasa dále po silnici č. I/23 ke křižovatce se silnicí č. II/602, po které je doprava vedena k MÚK Ostrovačice (EXIT 178), odkud je umožněn nájezd na dálnici D1 ve směru Praha;
výjezdová větev levé poloviny MÚK Ostrovačice (EXIT 178), za níž je pro relaci Brno (D1) → Ostrovačice (II/386) vedena objízdná trasa výjezdovou větví v MÚK Kývalka (EXIT 182), dále po silnici č. I/23 ke křižovatce se silnicí č. II/602, po které je doprava vedena dle přechodné a místní úpravy provozu do cílové destinace.
Celková délka opravovaného úseku je 3490 m (km 178,500–181,990), práce provádí firma Skanska, a. s.
Zdroj: RSD