Libeňský most vydrží tramvajový provoz a připravuje se na rekonstrukci
Na základě provedených diagnostik se tramvajový provoz na Libeňském mostě vrací do běžného provozu. Provedené zkoušky vyloučily riziko nepřípustných rezonancí konstrukce a jejich výsledky tak umožnily povolit průjezdy tramvají nesníženou rychlostí až do 50 km/h. Toto konstatování platí pro současný stav drážního svršku. Dopravní podnik hl. m. Prahy nyní připravuje změnu režimu pro tramvajové linky 1, 6, 14, 25 a 94. Upravené jízdní řády začnou platit od 8. září 2020.
„Ukázalo se, že most, který 92 let neprošel žádnou zásadní opravou, zvládl tři náročné diagnostiky a nemusí jít k zemi. Na jeho místě tak není třeba stavět nový a drahý most, jak bylo původně rozhodnuto. Jsem rád, že jsme tomuto bourání zabránili. Na základě výsledků diagnostik můžeme také na most po šesti letech konečně vrátit původní rychlost tramvají a 30 000 lidem denně ušetřit jejich čas při přejíždění z jedné strany Vltavy na druhou. Cestování s MHD v Praze bude zase o něco příjemnější. Očekávám, že na Radě hlavního města Prahy v září budeme schvalovat citlivou rekonstrukci Libeňského mostu a vypsání veřejné zakázky,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu a předseda dozorčí rady TSK.
Ke snížení rychlosti tramvají došlo z obav ze stavu Libeňského soumostí, a především jeho rámových konstrukcí, už v roce 2014. Na jaře roku 2018 TSK provedla podepření rámových konstrukcí na předpolí hlavního mostu přes Vltavu. Série diagnostických zkoušek započala v roce 2016 a v letošním roce byly provedeny během tří víkendů statické i dynamické zatěžovací zkoušky s maximální zátěží včetně měření chování mostu při přejezdech tramvajových souprav v různých rychlostech.
Zdroj: TSK Praha