Kampaně pro bezpečnost na železnici v České republice


14627af3 a3f5 4ac3 b99e db5836e3f658
0 0 votes
Hodnocení článku

„Společná snaha o zvýšení bezpečnosti v okolí železničních kolejí – Správa železnic, České dráhy a Drážní úřad – pod záštitou Ministerstva dopravy uvádějí do provozu celostátní mediální kampaň, která upozorňuje na tragické důsledky nepozornosti, hazardu a porušování pravidel na železnici. Kampaň používá prázdné židle jako symbol nevratné ztráty blízkých. Hlavní tváří kampaně je herečka Linda Rybová.

Tři hlavní drážní instituce v České republice spouští celostátní bezpečnostní kampaň, která je zaměřena na všechny věkové skupiny. Navazuje tak na letní online bezpečnostní kampaň, která byla především určená pro mládež. Kampaň „Prázdné židle“ se objeví v televizním vysílání České televize, na venkovních plochách na nádražích po celé České republice a na internetu.

Ministr dopravy Martin Kupka uvedl: „Zvýšení bezpečnosti provozu na české železnici nezávisí jen na investicích do zabezpečení tratí a přejezdů nebo na zlepšení pracovních podmínek strojvůdců. Musíme se také zaměřit na veřejnost a vyzvat ji k dodržování pravidel. Prevence má potenciál snížit počet mimořádných událostí a tím i počet prázdných židlí, které symbolizují tragédie. Pokud nám toto podaří, bude to mít pozitivní vliv na plynulost dopravy a atraktivitu cestování vlakem.“

Minulý rok došlo k 453 zraněním a 238 úmrtím v důsledku nehod na železnici. To znamená, že každých 36 hodin zůstala další židle symbolicky prázdná. Počet úrazů osob do 26 let byl dokonce nejvyšší za posledních 5 let. Hlavními příčinami jsou nedodržování pravidel ze strany chodců a řidičů.

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda řekl: „V loňském roce jsme investovali rekordní částku přes 3 miliardy korun do zabezpečení přejezdů. Samotné investice však nepomohou, pokud lidé nebudou dbát na výstražná světla na přejezdu. Proto jsme se rozhodli investovat do šíření osvěty, aby se dlouhodobě zlepšila bezpečnost.“

V rámci kampaně byla vytvořena speciální webová stránka BudesNamChybet.cz, kde lze najít více informací o kampani a shrnutí bezpečnostních pravidel, která pomohou předcházet nehodám. Tato stránka bude postupně doplněna dalšími materiály pro dlouhodobou edukaci veřejnosti, které mohou učitelé používat při výuce.

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec uvedl: „Každý život ztracený na železnici je tragický a zbytečný. Nejen pro rodiny a blízké, ale také pro naše kolegy strojvůdce, kteří nesou následky nehod po celý život. Vyzývám veřejnost, aby nejen respektovala všechna bezpečnostní pravidla, ale také aby byla vždy pozorná a ohleduplná.“

Jiří Kolář, ředitel Drážního úřadu, poznamenal: „Většina vážných incidentů vlaků s osobami a vozidly vzniká kvůli nedodržování zákazů a výstrah. Hazard a nepozornost jsou hlavními problémy podle šetření mimořádných událostí a řešení přestupků osob na kolejích, kteří naštěstí nebyli oběťmi nehod. Plošná osvěta je klíčová a věříme, že spolu s investicemi do zabezpečení pomůže snížit počet obětí.“

Namísto drastických záběrů se kampaň soustředila na symboliku prázdných židlí, které představují hlubokou ztrátu rodin a blízkých, která provází každé úmrtí. Tuto kampaň, jejíž tváří je herečka Linda Rybová, vytvořilo studio Brainz Disruptive. Při tvorbě byly využity moderní technologie – umělá inteligence vytvořila scény s prázdnými židlemi, představujícími každou z 238 osob, které v minulém roce přišly o život v důsledku nehod na železnici.“


Zdroj: Správa železnic, státní organizace

Foto: Vygenerováno pomocí AI – Bing


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 1,91172 s | počet dotazů: 213 | paměť: 20472 KB. | 02.05.2024 - 15:48:20