Dokončení stavby obchvatu Nymburka umožní plánovanou opravu mostu.
S plánovanou opravou silničního mostu v Nymburku se musí počkat až na zprovoznění stavby obchvatu. Už v současné době mohou řidiči projíždějící po silnici II/331 ( Nymburk a Poděbrady ) vidět dokončovanou I.etapu stavby, jejíž dominantou je unikátní most přes Labe. ( Foto v článku)Most je prvním zavěšeným mostem v ČR se dvěma rovinami závěsů a nízkými pylony. Most je navržen jako spojitá předpjatá konstrukce a pro vylehčení hlavního pole byla střední část v délce 50 m navržena jako spřažená. Profil komorových ocelových nosníků je vytvarován tak, aby odpovídal tvaru betonových trámů na obou předmostích. ( viz. foto)
Rozpětí polí nosné konstrukce hlavního mostu je 41+132+41 m. V podporách 6 a 7 jsou dvojice betonových pylonů o výšce 15,8 m. V horní části jsou v pylonech zabetonovány ocelové přípravky s kotvami závěsů ( závěsy DSI).
Základní rozměry : délka nosné konstrukce 531,60 m
Šířka průjezdního profilu: 11,5 m
Investor : ŘSD ČR Správa Praha
Projekt mostu : PONTEX,s.r.o.
Zhotovitel stavby: Sdružení Mosty – SMP CZ,a.s., Metrostav,a.s., PSVS,a.s.
Stavba obchvatu začala v září 2004 a se zprovozněním se počítá v květnu 2007. Finanční náklady včetně mostu 900 mil. Kč Mapa a nákres. Po zprovoznění stavby I. etapy obchvatu Nymburka bude možné zahájit rekonstrukci silničního mostu, který je součástí frekventované silnice I/38 a přivádí do centra města velké množství nákladní dopravy. Most nevyhovuje šířkově a trpí stávajícím dopravním zatížením.
Článek- Most v Nymburku