Správa železnic vybrala zhotovitele technického návrhu dalšího úseku VRT
Správa železnic zvolila dodavatele pro technický návrh dalšího úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova. SAGASTA a EGIS RAIL spojily své síly a připraví projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí. Nový úsek VRT, který se rozkládá na dvanácti kilometrech, bude mít zvláštní důraz na zlepšení dopravního spojení krajské metropole Olomouce.
Tento úsek trati bude navazovat na již plánovanou VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku. Bude sloužit výhradně pro osobní vlaky, které dosáhnou rychlosti až 320 km/h. Hlavním úkolem projektantů je určit polohu a technické řešení této 12 kilometrů dlouhé trati, včetně jejího propojení s existujícím koridorem Praha – Ostrava a všech souvisejících infrastrukturních prvků. Součástí zakázky je také provedení inženýrsko-geologického průzkumu, vypracování dokumentace pro hodnocení vlivů na životní prostředí (EIA) a vytvoření geografického informačního systému (GIS), který umožní veřejnosti online získat aktuální technický návrh.
Toto prodloužení trati z Prosenic do Brodku u Přerova vychází z již schválené studie proveditelnosti, která se zabývala spojením mezi Brnem a Ostravou v roce 2021. Výstavba tohoto propojení přinese Olomouci řadu výhod, včetně zkrácení doby cestování mezi městy a podpoře rozvoje oblasti.
Projekt také zahrnuje úpravy a modernizace stanic Brodek u Přerova a Prosenice, aby bylo možné plně integrovat VRT. Zpracovatelé dokumentace budou také brát v úvahu zrušení plánovaného projektu vodní infrastruktury Dunaj-Odra-Labe. Stavba vysokorychlostní trati má začít na konci roku 2026.
Foto: Vygenerováno pomocí AI – BIng
Zdroj: Správa železnic, státní organizace