Proběhl návštěvní den na stavbě Nové spojení
V sobotu 13. října 2007 měli zájemci o stavbu nového železničního spojení poslední možnost projít si tunely a sledovat výstavbu poslední části nosné konstrukce čtyřkolejné estakády přes Masarykovo nádraží. FOTO v článku.V rámci stavby Nové spojení je nově budován dvojkolejně úsek trati Praha – Turnov km 0,4 – 4,8 ( Praha Hl.nádraží – odbočka Balabenka). Nové tratě jsou navrženy na rychlost 80 – 100 km/hod. Pro mimoúrovňové křížení tratí a trati s komunikacemi se postaví celkem 10 železničních a 2 silniční mosty.
Nejvýraznější mostní stavbou je čtyřkolejná železniční estakáda ( mostní objekt SO 860) z předpjatého betonu o délce 439 metrů. Nosnou konstrukcí estakády je betonový komůrkový předpjatý spojitý nosník o 12 polích s průběžným kolejovým ložem. Rozpětí jednotlivých polí jsou 39,870 +34,877+9×37,000+31,500 m. Celková šíře konstrukce mostu je 22,236 m. Výška konstrukce je 3200 mm v místě monolitických trámů v poli a 3700 mm nad pilíři. Estakáda vede přes Masarykovo nádraží, komunikaci Husitskou, Trocnovskou a napojuje se k západnímu portálu tunelů pod vrchem Vítkov. Tunely jsou po stavební stránce prakticky dokončeny a v současné době v nich probíhá výstavba kabelovodů. Oba dvojkolejné tunely jsou ražené ( 2401m) s hloubenými úseky v blízkosti portálů (280 m).
Vzhledem k tomu, že příští rok touto dobou již budou trati Nového spojení plně v provozu, jednalo se o poslední možnost pro širokou veřejnost, prohlédnout si stavbu před jejím dokončením.
Projektant: SUDOP Praha,a.s. Zhotovitel Stavby silnic a železnic,a.s.
Subdodavatelé:
TBG Metrostav s.r.o. – beton
Česká Doka bednící technika spol.s.r.o. – skruž a bednění
Pavel Švestka s.r.o – těžké jeřáby
Zakládání staveb a.s. – založení
Termíny stavby: 2004 – zahájení realizace spodní stavby
03/2006 – 06/2008 – realizace nosné konstrukce
Další informace na stránkách www.novespojeni.cz