V Uherském Brodě plánují stavbu parkoviště u nově budovaného dopravního terminálu
V rámci II. etapy stavby Dopravního terminálu Uherský Brod se v projektu počítá s vybudováním parkovišť na západní i východní straně terminálu. Uherskobrodští zastupitelé schválili výkup pozemku od ČSAD Uherské Hradiště, na kterém vzniknou parkovací místa pro budovaný Dopravní terminál Uherský Brod. Za pozemek od společnosti ČSAD Uherské Hradiště zaplatí město 578 122 korun, výdaj bude pokrytý ze schváleného rozpočtu města.
Pozemky od společnosti ČSAD Uherské Hradiště se nachází v těsném sousedství budoucího dopravního terminálu na jeho západní straně. Stavba dopravního terminálu výrazně promění prostor kolem vlakového nádraží. Přibude zeleň, vznikne pěší zóna a především se sjednotí autobusové a vlakové nádraží. To cestujícím zajistí komfort v podobě 12 zastřešených autobusových stání s jedním společným vlakovým nástupištěm.
Projekt Dopravní terminál Uherský Brod II. etapa navazuje na stavbu přechodové lávky a vyžádá si náklady ve výši 140 milionů korun, z toho přibližně 110 milionů korun se podařilo získat jako dotaci z fondu Programu česko-švýcarské spolupráce. Na projektu se spolu s Městem Uherský Brod podílí dva partneři: Správa dopravní železniční cesty (podílí se zhruba 40 miliony korun na úpravách kolejiště) a druhým partnerem je Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje.
Stavba moderního dopravního terminálu pomůže zlepšit provázanost jednotlivých druhů hromadné dopravy, tedy autobusové, železniční a městské hromadné dopravy. Projekt je rozdělen do dvou základních etap. V I. etapě se vybudovala přístupová lávka, která odvádí veškerou pěší a část cyklodopravy z prostoru přednádražního a současně bezbariérově spojuje obě části města rozdělené železničním kolejovým prostorem.
Ve II. etapě se postaví nástupiště pro veřejnou autobusovou dopravu v těsném sousedství železniční nádražní budovy a komplexní dobudování zázemí přestupního uzlu. Tato fáze zahrnuje také modernizaci nádražní budovy na společnou odbavovací a informační základnu pro všechny druhy veřejné dopravy. Do prostoru vedle autobusových nástupišť a výpravní budovy budou umístěna parkovací místa P+R, K+R, B+R a nové plochy veřejné zeleně.
Předpokládaný termín zahájení výstavby Dopravního terminálu není prozatím jasný, předpokládá se zahájení stavby ve druhé polovině roku 2013.