V prosinci bude dokončena rekonstrukce tramvajové trati mezi nádražím v Litvínově a točnou v Záluží
Po více než roce a půl od zahájení rekonstrukce tramvajové trati v úseku Záluží–Litvínov se schyluje k jejímu dokončení. Přibližně roční zpoždění stavby bylo způsobeno zejména špatným stavem dvou mostů nedaleko zastávky Petrochemie. Původně projekt rekonstrukce tramvajové trati počítal pouze s rekonstrukcí přibližně stometrového soumostí. Technický stav předpjatých betonových konstrukcí ale na základě provedené diagnostiky neumožnil opravu dle projektu. „Jiné řešení než částečná demolice a stavba nových mostů nebylo možné. Po dohodě s investorem jsme připravili projekt, vyřídili stavební povolení a nyní dokončujeme kompletní rekonstrukcí mostů,“ říká hlavní stavbyvedoucí Martin Hůlka. I když jsou na mostě již položeny koleje, stále zbývá dokončit rekonstrukci či sanaci spodní části mostu. Nové soumostí je z prefabrikovaných nosníků, které byly dopraveny na místo a uloženy na nové prahy během tří dnů předposledního týdne v srpnu. „U delšího z mostů se jednalo o 12 nových nosníků, každý o váze 22 tun. Kratší most čítá šest nových nosníků, každý o váze 12 tun,“ přibližuje velikost soumostí Jiří Vlček ze závodu mostních a inženýrských staveb, který mám rekonstrukci mostů na starost. Středové pilíře naši stavbaři vybetonovali na místě. Vedle zjištěného špatného stavu soumostí se na prodloužení realizace stavby podepsaly také další faktory, se kterými projekt nepočítal. „Během zemních prací jsme například narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávka Petrochemie jsme zase objevili nebezpečnou kavernu,“ vypočítává několik problematických bodů,“ zástupce hlavního stavbyvedoucího Michal Pipota.
S dokončenou rekonstrukcí soumostí se stavbařům během krátké doby podařilo položit koleje nejen na mostech, ale také v jejich navazujících úsecích a také přímo u zastávky Petrochemie. Tramvajová trať je tímto položená od nádraží v Litvínově až před točnu v Záluží. Nyní zbývá dokončit zejména rekonstrukci točny, která vyvolala výluku i na úseku trati z Mostu do Záluží. Kompletně by trať z Mostu do Litvínova měla být dokončena během prosince 2022.
Zdroj a foto:
Chládek a Tintěra, a.s.