V Praze zůstávají v provozu jen tři přívozy
S koncem října tradičně ukončily provoz sezonní přívozy P3, P5 a P6, které spojují vltavské břehy v jižní části metropole. Tyto lodní linky vypluly naposledy v neděli 30. října. Přes zimu budou v provozu lodní linky P1 a P2 na severu města. Do 15. prosince zůstane v provozu i přívoz P7 „HolKa“ mezi Holešovicemi a Karlínem kvůli pokračující tramvajové výluce na Bubenském nábřeží. Tím se HolKa s Prahou rozloučí, příští rok ji nahradí nová stejnojmenná lávka přes ostrov Štvanice. Tradičně nejvyužívanější pražský přívoz P2 (V Podbabě – Podhoří) letos přepraví přes 200 tisíc cestujících, což je v průměru téměř 600 lidí denně. Druhým nejvytíženějším přívozem je linka P5 spojující Císařskou louku s oběma vltavskými břehy (120 tisíc cestujících). Pražské přívozy P1-P7 jsou plně zapojeny do systému Pražské integrované dopravy a platí na nich všechny druhy jízdních dokladů PID pro území Prahy. První lodní linka v systému PID vyplula již v roce 2005. Přívozy aktuálně provozují tři dopravci: Pražské Benátky (P1, P2, P5 a P6), Pražská paroplavební společnost (P4 a P7) a VITTUS GROUP (P3).
Přívoz P1: Sedlec – Zámky. Přívoz s celoročním provozem zajišťuje spojení Sedlce a Zámků na severním okraji Prahy
Přívoz P2: V Podbabě – Podhoří. Přívoz s celoročním provozem spojuje vltavské břehy mezi vyústěním Šáreckého údolí a Podhořím.
Zdroj a foto:
Pražská integrovaná doprava