Turistické bezbariérové projekty se mohou přihlásit do soutěže EDEN


Do soutěže se mohou přihlásit destinace, které dlouhodobě pracují na odstraňování bariér v cestovním ruchu a zpřístupňování turistických atraktivit lidem s handicapem, seniorům, rodinám s malými dětmi, případně dalším turistům se specifickými potřebami. Soutěž vyhlásila Evropská komise a letošní téma soutěže je Cestování bez bariér – Accessible Tourism, které by mělo pomoci zviditelnit realizované projekty podporující  turistiku s ohledem na osoby, jejichž schopnost pohybovat se, vidět, slyšet, vnímat, tj. orientovat se a komunikovat je trvale nebo dočasně omezena. Mohou to být iniciativy, které vedou ke zvyšování přístupnosti turistických destinací, produktů, zařízení a služeb v cestovním ruchu, tj. k vytvoření prostředí, které umožňuje aktivní zapojení všech osob bez ohledu na své individuální potřeby. Cílem projektů by nemělo být vytváření oddělených služeb pro specifické skupiny návštěvníků, ale jejich plná integrace do turistického sektoru. Které lokality mohou v ročníku 2012/13 soutěžit o titul evropské excelentní destinace? Destinace, které dlouhodobě pracují na odstraňování bariér v cestovním ruchu a zpřístupňování turistických atraktivit lidem s handicapem, seniorům, rodinám s malými dětmi, případně dalším turistům se specifickými potřebami.

Projekt musí fungovat minimálně 2 roky! Do soutěže se mohou přihlásit destinace mající na svém území například turistické a naučné stezky pro tělesně postižené, nevidomé či neslyšící, speciální programy pro osoby s handicapem, bezbariérové expozice v muzeích, galeriích, zámcích, speciálně upravené expozice pro již zmíněné cílové skupiny atd.

Akceptovány budou také přihlášky destinací, jejichž turistická nabídka je založena na odstraňování jiných druhů bariér. Může se jednat o bariéry psychologické (např. projekty pro menšiny, odstraňování tabu témat ve společnosti) nebo legislativní a správní (např. zpřístupnění vojenských újezdů pro turisty, umožnění návštěvy zvláště chráněných území atd.).

Více informací najdou zájemci na stránkách http://www.eden-czechtourism.cz/aktualni-rocnik/ Přihlášku do soutěže je nutné podat do 18. 2.2013.

Vítěznou destinaci čeká finanční odměna a bude ji propagovat svými marketingovými nástroji jak Evropská komise, tak i agentura CzechTourism. V předchozím ročníku soutěže zvítězilo Slovácko z 26 přihlášených destinací z celé ČR.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,00432 s | počet dotazů: 204 | paměť: 20269 KB. | 27.04.2024 - 13:53:30