Stavba obchvatu Bělotína je dokončena!
Téměř dvoukilometrový úsek rychlostní silnice R48 a mimoúrovňové křížení napojení na stávající silnici I/47 a I/48 již slouží motoristům. Tranzitní doprava vede tak mimo obec Bělotín! FOTO v článku.
Hlavní část obchvatu tvoří čtyřpruhová komunikace v délce 2,1 km s protihlukovými stěnami. Stavbu obchvatu tvoří také 580 m dlouhá estakáda, která překonává železniční koridor ve směru Přerov – Ostrava , rybník Bělotín a říčku Luhu. Estakádu tvoří dva samostatné mosty pro každý dopravní směr. Do zprovoznění dálnice D1( projekt D47) slouží silnice R48 pro tranzitní spojení Ostravy s dálniční sítí.
Konstrukce mostů – nová koncepce spřaženého ocelového dvojtrámu s železobetonovou deskou o 14 polích. Mosty jsou na monolitických železobetonových podpěrách ve tvaru kalichu. Z důvodů neúnosného podloží jsou mosty založeny hlubinně na velkoprůměrových pilotách. Váha nosné ocelové konstrukce mostu překročila dva tisíce tun.
Termín stavby: 16/2004 – 08/2007
Investor : Ředitelství silnic a dálnic ČR
Finanční zdroj:SFDI a evropský fond ISPA (60%)
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS , a.s. a Stavby silnic a železnic a.s.
Projekt: Dopravoprojekt Ostrava , s.r.o.
Cena : 1,2 mld Kč