Stavba obchvatu Bělotína je dokončena!


0 0 votes
Hodnocení článku

Téměř dvoukilometrový úsek rychlostní silnice R48 a mimoúrovňové křížení napojení na stávající silnici I/47 a I/48 již slouží motoristům. Tranzitní doprava vede tak mimo obec Bělotín! FOTO v článku.

Hlavní část obchvatu tvoří čtyřpruhová komunikace v délce 2,1 km s protihlukovými stěnami. Stavbu obchvatu tvoří také 580 m dlouhá estakáda, která překonává železniční koridor ve směru Přerov – Ostrava , rybník Bělotín a říčku Luhu. Estakádu tvoří dva samostatné mosty pro každý dopravní směr. Do zprovoznění dálnice D1( projekt D47) slouží silnice R48 pro tranzitní spojení Ostravy s dálniční sítí.

Estakáda Bělotín Estakáda Bělotín

Konstrukce mostů – nová koncepce spřaženého ocelového dvojtrámu s železobetonovou deskou o 14 polích. Mosty jsou na monolitických železobetonových podpěrách ve tvaru kalichu. Z důvodů neúnosného podloží jsou mosty založeny hlubinně na velkoprůměrových pilotách. Váha nosné ocelové konstrukce mostu překročila dva tisíce tun.

Termín stavby:  16/2004 – 08/2007

Investor : Ředitelství silnic a dálnic ČR

Finanční zdroj:SFDI a evropský fond ISPA (60%)

Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS , a.s. a Stavby silnic a železnic a.s.

Projekt: Dopravoprojekt Ostrava , s.r.o.

Cena : 1,2 mld Kč


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,48032 s | počet dotazů: 204 | paměť: 25622 KB. | 21.11.2024 - 16:06:04