Rozšíření vysokorychlostní trati VRT Moravská brána I na úsek Prosenice – Brodek u Přerova: Zlepšení dopravního spojení a podpora rozvoje
Správa železnic vypsala veřejnou soutěž na přípravu dokumentace pro územní rozhodnutí nového úseku VRT Moravská brána I, který se rozšíří z Prosenic až do Brodku u Přerova. Dvanáct kilometrů nové vysokorychlostní trati přinese výrazné zlepšení dopravního spojení pro krajskou metropoli Olomouc.
Podobně jako již plánovaný úsek VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku, i navazující úsek směrem do Brodku u Přerova bude určen výhradně pro osobní vlakovou dopravu s rychlostí až 320 km/h. Projektanti budou navrhovat umístění a technické řešení 12kilometrové trati, včetně jejího napojení na stávající koridor Praha – Ostrava a doprovodnou infrastrukturu. Součástí zadání je rovněž vytvoření geografického informačního systému (GIS) pro veřejnost, provedení inženýrsko-geologického průzkumu a vypracování dokumentace pro posouzení vlivů na životní prostředí (EIA).
Prodloužení trasy z Prosenic do Brodku u Přerova navazuje na schválenou studii proveditelnosti (Brno –) Přerov – Ostrava z roku 2021. Výstavba tohoto propojení s plánovanou vysokorychlostní tratí přinese Hanácké metropoli řadu výhod, jako je zkrácení cestovní doby mezi jednotlivými městy a pozitivní impuls pro rozvoj bydlení.
VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi, na kterou navazuje prodloužení trati do Brodku u Přerova, je součástí nového železničního spojení mezi Brnem a Ostravou. Veřejnost si může prohlédnout poslední návrh vedení této vysokorychlostní trati na již spuštěném GIS portálu: https://geoportal.ekolagroup.cz/vrtmoravskabrana1/. Technický návrh prodloužení trati z Prosenic do Brodku u Přerova bude rovněž zveřejněn online po jeho dokončení.
- Zdroj: Správa železnic, státní organizace
- Foto: Vytvořeno umělou inteligencí