Zástupci Správy železnic představili připravovaný úsek vysokorychlostní tratě na Moravě


VRT ilustracni vizualizace
0 0 votes
Hodnocení článku

Zástupci Správy železnic společně s projektanty ze společnosti AFRY představili dosavadní stav prací na dokumentaci pro úsek VRT Moravská brána I zástupcům Olomouckého kraje. Prezentovali také přínosy vysokorychlostních tratí (VRT) pro region a způsob projednání záměru v dotčených obcích v kraji. Ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík považuje spolupráci se samosprávami za klíčovou: „S návštěvou obcí jsme začali ve výrazném předstihu, tedy v době, kdy byl k dispozici pouze základní návrh tratě ze studie proveditelnosti. Nyní postupujeme do další fáze, kdy můžeme diskutovat o konkrétních opatřeních na ochranu obyvatel nebo životního prostředí.“ Na podrobnější dokumentaci pro územní rozhodnutí pracuje Správa železnic s AFRY od počátku letošního roku. VRT Moravská brána I je prvním úsekem, na kterém Správa železnic zvažuje využití moderních nástrojů k prezentaci prací veřejnosti, jako je například interaktivní 3D model analogický videohernímu světu. Videa vytvořená na základě této technologie mohou efektivně ilustrovat citlivé zasazení tratí do krajiny.

AFRY CZ je vedoucím subjektem mezinárodního týmu, který získal zakázku Správy železnic na zpracování dokumentace pro územní řízení stavby vysokorychlostní tratě (VRT) Moravská brána I. Jde o úsek rychlého spojení mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě, který bude součástí spojení RS1 mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Trať je jedním z vybraných pilotních úseků výstavby VRT v ČR. Veřejnou zakázku získalo sdružení složené z projekčně-inženýrských společností AFRY CZ, AF-Infrastructure a SAGASTA. Česká AFRY CZ a švédská AF-Infrastructure jsou sesterské společnosti patřící do velké mezinárodní skupiny AFRY. Zásadním partnerem pro tuto zakázku je také poddodavatel, francouzská společnost SYSTRA. Podle generálního ředitele společnosti pro ČR/SR Iva Šimka využívají projektanti zkušenosti ze zahraničí: „Máme znalosti z projektů rychlých spojení z Německa, Švýcarska a Skandinávie. Pro komunikaci s veřejností chceme využít inovativní a efektivní způsob přenosu informací mezi projektovým týmem, investorem i místními. Půjde o 3D zpracování tratě, GIS portál a transparentní a otevřenou diskuzi s veřejností.“ Investor i dodavatel také klade důraz na udržitelná technická řešení. „Naším cílem je přinést do ČR to, co nabízíme jinde ve světě. Využíváme technologii založenou na videoherní platformě Unreal Engine, která umožňuje projektová data zobrazit zcela realisticky. Je to nástroj nové generace, který je v projektování infrastrukturních akcí v ČR průlomový. Na rozdíl od předdefinovaných ukázek prací formou vizualizací a animací vytváříme skutečné digitální dvojče celého úseku tratě o rozloze 200 km2,“ doplňuje možnosti 3D modelu Ivo Šimek, generální ředitel AFRY pro ČR/SR.

Zhruba 20 kilometrový úsek VRT Moravská brána I je součástí nové vysokorychlostní tratě z Brna do Ostravy. Společně s VRT Moravská brána II tvoří funkční celek, který výrazně navýší kapacitu železniční dopravy v Olomouckém i Moravskoslezském kraji. Ta může být nabídnuta k provozu nákladní či regionální dopravy. Nové tratě ulehčí stávajícímu koridoru mezi Přerovem a Ostravou, který ve velké míře využívá například dálková osobní doprava. Nezanedbatelným benefitem je také zkrácení jízdních dob.

Zdroj  a mapa: Správa železnic

Vizualizace:AFRY


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,43468 s | počet dotazů: 212 | paměť: 20419 KB. | 02.05.2024 - 22:00:56