Rekonstrukce dálnice D1 si vyžádá také uzavírku pravého mostu Vysočina


Součástí stavby D1 modernizace úsek 19 EXIT 141 – EXIT 146 je dálniční most Vysočina. Stávající volná šířka mostu Vysočina (šířka mezi svodidly) je 2 x 11,75 m a po modernizaci bude rozšířena na standardní 2 x 12,5 m (prostorové uspořádání, které umožní vedení dopravy dvěma jízdními pruhy pro každý směr na jednom jízdním pásu – jednom mostu). Stávající prostor mezi mosty (cca 1 750 mm) bude zmenšen až na 100 mm. Při modernizaci mostu budou především rozšířeny (navařeny) konzoly stávající spojité ocelové trámové konstrukce mostu směrem do středového zrcadla. Po většinu doby rekonstrukce bude most průjezdný v režimu 2 + 2 (standardní vedení dopravy při modernizaci dálnice D1). V průběhu svářečských prací však bude nutné z jednoho mostu vyloučit dopravu (projíždějící doprava vnáší do ocelové konstrukce vibrace – kvalitní sváření v takovýchto podmínkách je vyloučeno).

Uzavírka pravého mostu je naplánována od 29. června do 6. září 2019.

V prostoru mostu Vysočina bude doprava vedena po levém mostu, a to v režimu 2+1 (1+2). Na základě posouzení stávajících intenzit dopravy je navrženo přehazování dopravy na mostě 2x týdně, kdy od středy do soboty budou vedeny dva pruhy ve směru na Brno a od soboty do středy budou vedeny dva pruhy ve směru na Prahu. Zároveň vzhledem k omezené únosnosti stávajícího levého mostu Vysočina bude na mostě dopravním značením omezena nejmenší vzdálenost mezi nákladními vozidly na 50 m.

V době výstavby a přehazování DIO dojde ke krátkodobým omezením, kdy bude doprava vedena v jednom pruhu pro každý směr. Doprava před a za mostem bude vedena ve dvou pruzích pro každý směr. Rekonstrukci úseku 19 EXIT 141 – EXIT 146 včetně mostu Vysočina provádí firma Metrostav.

Základní informace o mostu Vysočina

Dálniční most je ojedinělý svými rozměry, výškou nad terénem i způsobem provedení. Nosnou konstrukci tvoří dva ocelové nosníky o celkové váze 6 tisíc tun. Pilíře jsou betonové. Výška mostovky je 77 metrů, délka přemostění činí 425 m. Jsou to vlastně dva mosty vedle sebe – pro každý směr jeden. Postaven byl v letech 1972- 78. Most byl úspěšně uveden do provozu 28. listopadu 1978.

Soutěž na stavbu byla vypsána v roce 1967, výběr mezi ocelovou a betonovou variantou proběhl v roce 1971. Projektantem stavby byl Ing. Antonín Pechal z brněnské pobočky Vítkovických železáren. Vítkovické železárny Ostrava byly rovněž dodavatelem konstrukce. Most sestává ze čtyř mostních polí a stojí na 3 vnitřních pilířích.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,30235 s | počet dotazů: 213 | paměť: 20931 KB. | 29.11.2024 - 09:43:32