Přes řeku Moravu vede nový most.
V Litovli si řidiči i chodci mohou od středy 22. dubna 2009 užívat nově vybudovaný most. FOTO v článku.
Fotografie nového mostu:
Nový most se stavěl od července 2008 a nahradil starý most, který byl v havarijním stavu a nevyhovoval protipovodňovým opatřením. Starý most byl postaven v roce 1945, neměl chodníky a byl třípólový.
Nově vybudovaný most má šířku komunikace 7,5 metrů. Most je založen na velkoprůměrových pilotách a jeho životnost se odhaduje na sto let.
Vybrané technické údaje nového mostu:
Opěry mostu jsou masivní železobetonové, založené na vrtaných velkoprůměrových pilotách o průměru 1000mm. Délka jedné piloty je 7,8 metrů. beton pilot je C30/37 XA1. Vlastní opěra je monolitická železobetonová z betonu C 30/37. Pro zabezpečení přechodu z mostu na komunikaci jsou za opěrami monolitické železobetonové desky. Základním nosným prvkem mostu je dvojice plnostěnných svařovaných trámů tvaru I o výšce 1300 mm. Celková délka ocelové konstrukce je 33,250metrů. Trámy jsou vyztuženy ocelovými parabolickými oblouky (parabola 2°) a vzepětí 5,400 metrů. Jedná se o tzv. Langrův trám.Trám a oblouk jsou vzájemně propojeny táhly. Nosnou konstrukci mostovky tvoří svařované ocelové příčníky profilu I . Nosným podkladem mostního svršku je železobetonová deska tloušťky 200 mm, která je vyztužena betonářskou výztuží.
Stavba mostu za 35 miliónů korun postavily firmy Kepák a Modos s.r.o.. Stavbu mostu financoval Olomoucký kraj. Most bezprostředně navazuje na nově vybudovanou okruží křižovatku u obchodního domu Tesco, kterou finančně podpořilo město Litovel částkou 4 milióny a Olomoucký kraj částkou 13 miliónů korun. Slavnostního uvedení mostu do provozu proběhlo za účasti hejtmana Olomouckého kraje Martina Tesaříka a starosty města Vojtěcha Grézla.