Obchvat Panenského Týnce byl uveden do provozu
Nový úsek dálnice D7 slouží od dnešního dne veřejnosti. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Tento obchvat zlepší cestování směrem na Německo, nebo naopak na Prahu. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla už stávající silnice I/7 vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. „Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 Mátl. Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. Další informace jsou na speciálním webu ŘSD.
Ředitelství silnic a dálnic nyní realizuje 153,5 kilometru dálnic a 63,3 kilometru silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovozní 46,5 kilometru dálnic a 22,7 kilometru silnic I. třídy.
Zdroj a foto: Ředitelství silnic a dálnic