Na ulici Opavská v Ostravě bude zprovozněna modernizovaná tramvajová trať


0 0 votes
Hodnocení článku

Celkem 1 626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Dopravní podnik Ostrava (DPO) úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. Modernizace za 236 mil. korun, největší letošní investice DPO do infrastruktury, intenzivně probíhala po celé letní prázdniny tak, aby trať byla se zahájením školního roku zprovozněna. V modernizovaném úseku tratě je od 1. září 2022 ukončena tramvajová výluka. S ohledem na drobné dokončovací práce potrvá omezení silničního provozu až do poloviny září, kromě křižovatky Opavská-Sokolovská-Porubská, která již bude průjezdná. Do konce měsíce září by měla být stavba dokončena kompletně, včetně vybavení zastávek. Stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava EU ve výši 85 % uznatelných nákladů.

Ostravský primátor Tomáš Macura konstatoval: „Věřím, že provedenou investici ocení, jako významnou změnu k lepšímu, jak cestující, tak i obyvatelé Poruby. Zlepšení komfortu cestování i kvality bydlení v částech, kterými trať vede, je patrná na první pohled. Právě Poruba a její obyvatelé se nyní mohou těšit z nejmodernějšího tramvajového úseku ve městě. Určitě si jej rádi vyzkouší i zarytí automobilisté a snad aspoň někteří z nich u cestování městskou hromadnou dopravou už zůstanou trvale. V nastaveném směru však pokračujeme dál, kontinuální zlepšování úrovně cestování v městské hromadné dopravě je jednou z našich dlouhodobých priorit. Chci současně poděkovat Dopravnímu podniku Ostrava, coby investorovi, i zhotoviteli, firmě TSS Grade, za zvládnutí této náročné investice ve velmi krátkém termínu.“

DPO chce v modernizaci tratí na území Ostravy pokračovat. V polovině září naváže na práce modernizací tratě v Ostravě-Jihu, kde vznikne rychlejší i voňavá tramvajová trať. Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati budou osazeny nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu 2022. Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU. V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiřikovského.

V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na třech úsecích: Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník a od roku 2021 i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice.

Zdroj: Magistrát města Ostravy

Foto: DP Ostrava


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,32076 s | počet dotazů: 223 | paměť: 21044 KB. | 03.12.2024 - 02:25:00