K Letišti Leoše Janáčka povede železnice
V pondělí 9.9.2013 byla slavnostním poklepem zahájena stavba kolejového napojení s délkou 2,9 kilometru mezi Letištěm Leoše Janáčka a železniční stanicí Sedlnice na trati spojující Studénku s Příborem a Kopřivnicí. Investici ve výši necelých 581 milionu korun by měl kraj z 85% získat z evropských dotací z Operačního programu Doprava, prioritní osa 3, oblast podpory 3.1 Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T. Výstavba jednokolejné trati, silničního nadjezdu, zastřešeného terminálu a tunelu by měla být hotova koncem příštího roku.
Letiště je také důležitým bodem při přepravě zboží. Rozvoj tzv. leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická zóna v těsné blízkosti letiště. „Ostravské letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy a samotné parametry vzletové a přistávací dráhy. Na runway se třemi a půl kilometr délky a více než šedesáti metry šířky mohou přistávat všechny typy letounů, kterými v současnosti operují v civilní letecké dopravě,“ říká Pavel Schneider, ředitel Letiště Leoše Janáčka.
Stavbu provádí společnost EUROVIA CS, a.s.a její dokončení by se mělo stihnout do konce roku 2014. Celková délka nové trati od místa odbočení v km 6,529 v úseku Studénka – Sedlnice do místa ukončení nové trati činí 2,904 km. V části úseku bude trať částečně zahloubena pod okolním terénem. Největší zahloubení cca 2,7 m je v prostoru, kde bude vybudován silniční nadjezd. Dále bude trať pokračovat v souběhu s místní komunikací a zakončení bude v zastřešeném objektu přestupního terminálu, kde bude zřízeno ostrovní nástupiště o délce 170 m, které bude přístupné z čela objektu. Přestupní terminál bude propojen s odbavovací letištní halou přístupovým objektem (zakrytá tunelová chodba) a bude přístupný i ze strany místní komunikace. Před terminálem bude postaveno nové parkoviště. Součástí stavby je také vybudování silničního nadjezdu nad tratí včetně opěrných a zárubní zdi výstavba nové obslužné komunikace pro objekty letiště a přeložky dotčených inženýrských sítí. Trať je projektována na traťovou rychlost 90 km hod. a elektrizace je řešena stejnosměrným systémem 3 kV DC včetně návrhu nezbytných úprav infrastruktury.