Jak se osvědčí zúžení Legerovy ulice ?
Od neděle 15.3.2009 vjíždí řidiči do centra Prahy po magistrále z Nuselského mostu do Legerovy ulice. Ulice se úpravou zúžila na tři jízdní pruhy. Jak a komu bude toto zúžení prospěšné ukáže až čas. FOTO v článku.
Jednání a návrhů na řešení dopravy na magistrále v centru města už bylo mnoho. Jedno je jisté! Praha je skutečně hlavním městem s mnoha centrálními úřady a službami. Zájemců o jízdu do centra je a bude stále hodně a magistrála umožňuje optimální spojení do městských částí 5, 2,1,3 a 7. Do centra města se řidiči nehrnou s radostí a vědí, že právě na této ulici je čekají světelné křižovatky, které výrazně zpomalí jízdu a pohled na kolony stojící automobily působí depresivně! A to nejen na řidiče! Obyvatelé v domech kolem magistrály trpí už mnoho let hlukem a čistota ovzduší není nic moc. Ale které hlavní město v Evropě takové ulice nemá? A v každém městě je řeší jinak nebo ani neřeší.
Tak tedy v Praze řidičům zúžíme část frekventované ulice. Na Nuselském mostu jedou řidiči ve třech jízdních pruzích a po úpravě dál pokračují Legerovou ulicí také ve třech pruzích. Betonové zábrany zabírají po úpravě jeden pruh vozovky sousedící s chodníkem po pravé straně a zůstávají jen místa pro zásobování a vjezdy.
Pro řidiče vjíždějící na magistrálu z bočních ulic není situace nijak příjemná. Už při sledování prací na úpravě ulice v sobotu 14.3.2009 se nám podařilo zachytit nepříjemnou situaci. Provoz na magistrále byl zúžen na dva pruhy z důvodů prací a auta projížděla pomalu ale plynule. Autu, které vjíždělo z boční ulice do zúženého pruhu, se však nečekaně porouchal motor a zablokovalo jeden jízdní pruh. Náhlá překážka zastavila oba jízdní pruhy a po malé chvíli se začali řidiči srovnávat do tzv. „zipu“. Drobná nehoda výrazně zpomalila průjezd a ihned se vytvořila stojící kolona vozidel až na most.
Pro zúžení Legerovy ulice bylo jistě hodně pádných důvodů. Doufejme, že zúžení nezkomplikuje průjezd sanitek a hasičských vozů a nebude důvodem k nehodám.
Jak se osvědčí zúžení Legerovy ulice? Ulicí budou dál pomalu popojíždět auta a chodníky budou i nadále bez lidí. Legerova ulice totiž není žádné centrum obchodů ani zábavy a je svým charakterem průjezdní ulicí, která končí u Nuselského mostu. A co řidiči? Dál budou jezdit do centra podle potřeby a zvolí trasy podle možností. Určitě pojedou nějakou pražskou ulicí! A když to nepůjde Lagerovou, tak to půjde jinou. A že jich je v Praze hodně!