Jak pokračuje stavba tunelu Marie na Pražském okruhu?
Stavbu tunelu o celkové délce 1642 metrů zahájila společnost Hochtief v červnu roku 2006 a květnu 2008 se již začíná pracovat na betonování stěn tunelových tubusů. FOTO v článku a v galerii.V prosinci 2007 byl slavnostně proražen první ( třípruhový) tubus tunelů a v květnu 2008 došlo k prorážce ve druhé tunelové rouře. Předpokládaný termín dokončení ražeb celých profilů tunelových rour je plánován do konce května 2008. Při ražbě probíhá v tunelu současně měření „bodů“ a vyhodnocení naměřených hodnot pomáhá stavbařům operativně volit nejvhodnější metody práce a zajistit bezpečnost stavby.
Celková doba ražby je tedy 18 měsíců a za tu dobu bude vytěženo 310 00 m3 horniny a využito 200 tun trhavin. Při ražbě se využívá „nové rakouské tunelovací techniky“ pomocí stříkaného betonu na stěny raženého tunelu. V severní části třípruhového tubusu se již začíná s instalací izolační vrstvy a přípravou na betonování stěn tubusu. Před raženou částí tunelu jsou již hotové první desítky metrů betonových stěn tubusů části tunelu hloubeného. Pomocí unikátního zařízení pro betonování se prodlouží stěna tunelu každý týden o 60 metrů. Práce na stavbě tunelu probíhají nepřetržitě při směnném provozu a za plného využití nejmodernější techniky.
Tunel Marie bude po dokončení vybaven bezpečnostními zálivky, stanicemi SOS a na 6 místech budou tubusy tunelů propojeny. Z místa jižního portálu tunelu je krásný výhled až na zbraslavský zámek a v současné době vyrůstají na místě budoucího okruhu pilíře budoucího přemostění. Budovaný tunel Marie je součástí stavby 514 Lahovice – Slivenec, která umožní propojení dálnic D1 a D5.
Souvisejí články :
Zahájení stavby tunelu… 26.5.2006
Propojení tunelu……. 15.12.2007