Dálnice D7 má nových 6 nouzových zálivů
Na dálnici D7 u Prahy byly dnešním dnem uvedeny do provozu tři nové nouzové zálivy,...
Internetový zpravodaj Komunikace a doprava
Novinky a články týkající se dopravy ČR
Dlouhé spory týkající se výměny kabelů v tunelu Blanka se blíží ke konci, protože pražský magistrát pochopil, že tunel Blanka nebude nikdy dostavěn tak, aby bezpečně sloužil pro plánovanou dopravu a výměna kabelů se tak jeví jako nadbytečná. Vedení města Prahy totiž plánuje vytvořit novou komisi, která by měla posoudit využití tunelového komplexu Blanka vzhledem k současným potřebám obyvatel a finančním možnostem města. Tato komise by měla posoudit všechny možné návrhy a vybrat z nich ten, který umožní využít podzemní stavbu komplexně s minimálními náklady na údržbu a současně originálně. Tato jedinečná stavba se jistě stane v následujících letech lákadlem incomingové turistiky nejen pro obdivovatele originálních staveb a nevšedních zážitků. Proto bude při projednávání projektů dán mimořádně prostor celoměstské diskuzi dalšího využití této stavby včetně závěrečného referenda.
Pro jednání komise jsou připraveny tyto základní projekty, ke kterým se mohou čtenáři článku vyjádřit v anketě:
Na případnou změnu tunelového komplexu Blanka na Multifukční centrum Blanka jsou zčásti předběžně zajištěny finanční prostředky z fondů Evropské unie.
Vzhledem k potřebě dobudování městského okruhu se počítá s vybudování nového tunelu v trase městského okruhu mezi Prahou 6,7 a 8, zčásti vedeného souběžné s původní trasou. To bude mít tu výhodu, že jsou již známy geologické poměry v okolí původní trasy, takže je zcela vyloučeno, aby došla k dalším propadům povrchu.
Další finanční prostředky města město může získat zrušením výstavby trasy metra D (cca 45 mld.Kč) nebo se zvažuje forma veřejné sbírky, jako v případě stavby Národního divadla. I v případě tunelu Blanka je reálný předpoklad, že tato stavba vstoupí do dějin! Plánované otevření nového tunelu je pak plánováno na rok 2065 za účasti budoucího primátora Pavla Béma IV.