Byla zahájena stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice


0 0 votes
Hodnocení článku

Symbolickým poklepáním na tzv. přístavní pachole byla ve čtvrtek 17. srpna ve skalickém přístavišti na Baťově kanále slavnostně zahájena stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice. Stalo se tak za přítomnosti řady hostů včetně čelních představitelů Jihomoravského a Trnavského kraje, poslanců, starostů okolních obcí včetně starosty města Hodonína Libora Střechy, dále ředitele Ředitelství vodních cest ČR i zástupců zhotovitele. Součástí stavebních prací bude kromě samotné výstavby vodního díla i oprava jezu a úprava navazujícího koryta říčky Radějovky v délce přibližně 800 m. Všechny tyto kroky jsou nezbytnou podmínkou toho, aby mohl být splavný Baťův kanál prodloužen o dalších 7 km až do Hodonína.

Stavební práce se uskuteční přímo v místě státní hranice mezi Českou a Slovenskou republikou a potrvají více než dva roky. Nová plavební komora bude mít užitnou délku 38,5 m, šířku 5,3 m a bude vybudována na českém břehu vedle sudoměřického jezu. Práce na jednotlivých stavebních objektech budou probíhat postupně a provoz přístaviště Skalica nebude stavbou nijak dotčen. Práce vyžadující manipulaci s vodní hladinou jsou plánovány mimo plavební sezonu. Ovlivněn však bude provoz stezky, kterou nyní hojně využívají především cykloturisté. „Stavební práce bohužel na celé dva roky uzavřou turistickou trasu vedoucí v současné době přes jez i cyklotrasu na pravém břehu Radějovky,“ řekl zástupce zhotovitele Tomáš Hrabina. „Omlouváme se všem turistům za tato omezení, ale věříme, že výsledek naší stavební činnosti bohatě tato omezení vyváží,“ dodal. Uzavírka se uskuteční v první polovině září a bude vyznačena objízdná trasa. Po dokončení stavby budou moci turisté využívat k přechodu na slovenský břeh Radějovky první hospodářský most, který bude v rámci stavby kompletně rekonstruován.

Ředitelství vodních cest ČR plánuje souběžně také další investice v podobě rozšíření stávajícího přístaviště v Rohatci a v Hodoníně. Zde by měl navíc v průběhu několika let vzniknout velkokapacitní přístav se zázemím. Přínos v podobě posílení turistického ruchu si město Hodonín uvědomuje již nyní. „Pro Hodonín je to velký potenciál, protože Baťův kanál je už dnes velkým fenoménem a pohybuje se po něm spousta turistů. Tímto propojením, touto plavební komorou, se tito turisté mohou dostat až do Hodonína a na to se těšíme a čekáme na to,“ řekl starosta Hodonína Libor Střecha. Jak již dříve uvedl, souvisí to samozřejmě i s podporou místního podnikání. „Postupně budeme již nyní zadávat studie, abychom byli připraveni napojit se na budoucí přístav naší infrastrukturou. Plánujeme tam i doplňkové věci, které zatraktivní přístav jako takový.

Zhotovitelem stavby plavební komory Rohatec/Sudoměřice je tzv. SPOLEČNOST BAŤŮV KANÁL, tvořená vedoucím společníkem firmou SWIETELSKY stavební s.r.o., odštěpný závod Dopravní stavby MORAVA, a druhým společníkem Metrostav DIZ s.r.o. Smluvní cena dosahuje celkem 339,8 mil. Kč bez DPH, z toho prodloužení vodní cesty s plavební komorou 262 mil Kč bez DPH a oprava jezu Sudoměřice 77,8 mil. Kč bez DPH. Stavební náklady financuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj a foto:

Město Hodonín

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 3,27457 s | počet dotazů: 208 | paměť: 20449 KB. | 01.05.2024 - 04:00:18