Stavba servisního centra pro lodě v Roudnici nad Labem se prodlouží  do podzimu roku 2024.


0 0 votes
Hodnocení článku

Hlavním důvodem je zastižení odlišných geologických poměrů v místě stavby oproti původnímu projektu. Proto je nutné rozebrat a nahradit celou opěrnou zeď, která je nestabilní. Původní projekt počítal jen s demolicí části opěrné zdi. Výstavba nové opěrné zdi v tomto rozsahu bude mít bohužel vliv také na provoz na pobřežní cyklostezce 2.AV7, Labská. Od 29. listopadu 2023 bude  zhruba na dva týdny uzavřena. K dispozici bude značená objízdná trasa vedoucí přes ulici Sladkovského (viz mapka). Do jarních měsíců pak bude průchod či průjezd po cyklostezce s opatrností možný po provizorní objízdné trase vedoucí po břehu Labe v úrovni stávající cyklostezky, po tzv. bypassu, který ale nebude tvořit zásadní překážku provozu výletníků. Příjezdovou komunikaci ke stavbě, která vede po horní části opěrné zdi, nebude možné pro příjezd stavební techniky až do výstavby nové zdi využívat. Stavební stroje se proto budou pohybovat pouze po přilehlé cyklostezce či v její těsné blízkosti. Přístup po cyklostezce však není možné využít pro všechny stavební práce, které mají probíhat na části provozního zázemí servisního centra, které vzniká nad opěrnou zdí. Tyto práce jsou proto pozastaveny až do doby, kdy bude zeď obnovena.

Nové servisní centrum bude po svém dokončení poskytovat služby uživatelům vodní cesty, které v této podobě v širokém okruhu chybí. Stavba bude umožňovat tankovat pohonné hmoty, doplňovat nádrže pitnou vodou, odtahovat splaškové a nádní vody k následné likvidaci, připojit se na elektrickou energii, odevzdávat tříděný odpad a nakupovat drobný spotřební materiál k provozu plavidel.

Vybudována bude provozní budova, servisní stání, provozní zázemí a inženýrské sítě.  Pevné servisní stání na řece Labi bude funkčně propojeno s provozním zázemím a provozní budovou umístěnými za opěrnou zdí. Přístup k provozní budově a provoznímu zázemí bude umožněn po schodišti zabudovaném v opěrné zdi, které bude přístupné ze stávající cyklostezky a z druhé strany bude přístup zajištěn po příjezdové komunikaci z ulice Sladkovského.

Architektonické řešení servisního centra je navrženo architekty společnosti Kotas & Partners, s.r.o.

Zhotovitelem stavby je STRABAG Rail, a.s.

 

Zdroj, foto, vizualizace:

Ředitelství vodních cest České republiky


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,88332 s | počet dotazů: 213 | paměť: 20439 KB. | 25.07.2024 - 00:04:15