Bechyňské mosty.
Jihočeské město Bechyně nabízí pro milovníky mostních staveb hned dvě “ lahůdky „. Žlezobetonový most, po kterém vede silnice i železnice, a nový ocelový most v Zářečí. ( Foto v článku) Železobetonový most byl slavnostně otevřen 28. října 1928. Současně se stavbou mostu byla prodloužena železniční trať do nového nádraží. Ke stavbě byl použit písek z Lužnice a štěrk z nedalekého kamenolomu Čermák. Na stavbě mostu bylo zaměstnáno 400 osob. Projektant – Ing. Ed. Viktor. Realizovala firma Hlava a dr. Kratochvíl.
Rozměry . Most se skládá z hlavního obloukového pole a postranních viaduktů. Rozpětí oblouku je 90 m, Vzepětí 38 m. Nejvyšší výška sloupů je 28 m. Mostní konstrukce je ve výšce 50 m od hladiny vody. Celková délka mostu 203,38 m. Mostu se říká “ Bechyňská duha„.
Rekonstrukce mostu proběhla v období 09/2003 – 10/2004. Projektant – PONTEX s.r.o, Praha,
Nový most v Zářečí – parabolický ocelový oblouk s táhlem s maximálním vzepětím 6 m, mostovka z předpjatého betonu. Délka mostu je 40 m. Šířka mezi zábradlím 7,43m. zatížení 40 t.
Realizace Sdružení Most Běchyně FIRESTA – Fišer, SWIETELSKY stavební s.r.o. Investor – Jihočeský kraj.