Modernizace Branického mostu: Zdvoukolejnění a rozšíření pro plynulejší železniční provoz
Práce na zdvoukolejnění Branického mostu mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Krč se rozjedou na začátku prázdnin. Správa železnic získala v květnu společné územní rozhodnutí a stavební povolení a nyní vybrala také zhotovitele stavby. Společnost „TBR + PORR + EŽ + GJW – KRČ“, kterou tvoří Metrostav TBR, PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha, uspěla ve výběrovém řízení s nabídkovou cenou 2 148,5 milionu korun bez DPH. Práce budou trvat celkem 13 měsíců.
Realizace stavby umožní přesun vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím během plánované rekonstrukce mostů pod Vyšehradem. Bude především vybudována druhá traťová kolej mezi odbočkou Tunel před Branickým mostem a stanicí Praha-Krč. Současně se postaví nová odbočka Spořilov, která umožní přejezd vlaků z jedné koleje na druhou.
Projekt zahrnuje také sanaci Branického mostu, vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově. Zastávka Praha-Kačerov, která dosud měla jen jednu kolej, získá nové nástupiště o délce 220 metrů a novou lávku zajistí přestup na metro a autobusy MHD.
Branický most, také známý jako most Inteligence, byl postaven v polovině minulého století. Železniční provoz na něm začal v roce 1964. Původně měl být dvoukolejný, ale stavbaři nakonec položili jen jednu kolej. V současnosti slouží převážně nákladním vlakům a je součástí nákladního průtahu Prahou. Při hodnocení nabídek bylo důležité zohlednit zkrácení doby, po kterou bude nutné přerušit dopravu při provádění prací na mostě.
- Foto: SimcaCZE / Wikimedia Commons / CC BY-SA 3.0
- Zdroj: Správa železnic, státní organizace