Rekonstrukce Barrandovského mostu začne v květnu
O veřejnou zakázku na rekonstrukci vrchní stavby mostu se ve sdruženích i samostatně ucházely čtyři subjekty. Technická správa komunikací Praha (TSK) ve čtvrtek 10. února 2022 vybrala nejlepší nabídku společnosti PORR a.s. Rekonstrukce vrchní stavby (2. etapa) bude rozdělena do čtyř podetap, kdy v každé stavební sezóně mezi lety 2022 a 2025 proběhne jedna. S časovou rezervou by tak měla druhá etapa rekonstrukce skončit v roce 2026. Po celou dobu oprav budou pro řidiče otevřené tři jízdní pruhy v každém směru.
REKONSTRUKCE VRCHNÍ STAVBY DLE PODETAP:
1.Práce na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě strakonické, spodní části rampy barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická -odhadovaný počet dní dopravních omezení: 110 dní (původně v plánu: 180 dní)
- Práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 92 dní
- Práce na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 92 dní
- Práce na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu – odhadovaný počet dní dopravních omezení: 82 dní
„Na rekonstrukci vrchní stavby Barrandovského mostu se připravujeme již tři roky. Provedli jsme diagnostiku mostu, připravili projekt rekonstrukce, sanovali jsme spodní stavbu, opravovali nájezdové a sjezdové rampy a rekonstruovali okolní hlavní tahy. Infrastruktura je tak na tuto obrovskou akci připravená. Abychom co nejvíce zkrátili a zmírnili dopravní omezení, jež práce na mostě přinesou, soutěžili jsme tuto zakázku způsobem, kdy jsme kladli důraz na co nejkratší dobu uzavírek a zachování maximální možné průjezdnosti mostu. Nově jsme využili smluvní vzory FIDIC dle ověřeného celosvětového standardu, který obsahuje i nástroje a mechanismy pro efektivní řízení stavby. S vítězným uchazečem jsme důsledně kontrolovali jeho návrh výstavby a rovněž zajišťujeme zkušený externí tým správce stavby, který bude reagovat na události na stavbě a zajistí důsledné plnění smlouvy,“ říká Jozef Sinčák, generální ředitel TSK.
Zdroj: Technická správa komunikací Praha
Foto: B.Borová, IZDoprava