Barrandovský most patří k dopravně nejzatíženějším místům v Praze!


n200804061518 P3081756
0 0 votes
Hodnocení článku

V každém dopravním zpravodajství z Prahy je informace o průjezdnosti Barrandovského mostu a Jižní spojky, neboť zde dochází k časté tvorbě kolon. Vedení nájezdových ramp nutí řidiče k výraznému zpomalení rychlosti. Směrem od Plzně je před nájezdem na most jedna z nejrizikovějších zatáček v Praze. Foto v článku.  Aktuální článek o dopravní situaci ze dne 15.7.2009.Barrandovský most je spolu s Jižní spojkou součástí základního komunikačního systému, který byl zpracován a schválen v roce 1974. Most navazuje na komunikaci vedoucí po svahu Barrandova a v poměrně úzkém prostoru na levém břehu Vltavy se tísní veškeré potřebné nájezdové rampy. Pro vedení čtyř pruhů vozovky v každém směru byly postaveny vlastně dva mosty z předpjatého betonu, každý o šířce 40 metrů. Mosty mají tři pole a pět železobetonových pilířů drží most ve výšce 15 metrů nad hladinou Vltavy. Délka přemostění je 343,74 metrů a úhel křížení  s tokem Vltavy je 53 stupňů. Most spolu s částí  Jižní spojky tvoří spojení mezi dálnicí D1 a dálnicí D 5.

Barrandovský most - pohled z pravého břehu Vltavy Barrandovský most

 Upozornění pro řidiče! Časté místo nehod byla pravotočivá zatáčka na konci sjezdu po komunikaci od Barrandova.  Po dlouhém klesání musí řidiči  zatočit vlevo na nájezdovou rampu a pokračovat na Barrandovský most. V současné době jsou umístěné výstražné dopravní značky hned na počátku klesání a před samotnou zatáčkou je výrazné vodorovné dopravní značení. Každopádně se toto místo nutné projíždět  pozorně a s výrazně sníženou rychlostí. Také je nutné věnovat pozornost v místech průjezdu kolem místa napojení nájezdových ramp.

Nájezdová rampa na Barrandovský most - směr od Barrandova Barrandovský most - směr k Jižní spojce

 Stavba mostu byla zahájena v roce 1978 a první polovina mostu byla dokončena v roce 1983, dokončení všech staveb bylo v roce 1988. Autorem projektu jsou Ing.Jiří Hejnic,CSc., Ing.Pavel Tripal a Ing. Karel Filsak. Dodavatelem stavby byla firma Stavby silnic a železnic. Původně dostal most jméno most Antonína Zápotockého. Most je ve správě TSK Praha.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,09520 s | počet dotazů: 196 | paměť: 24571 KB. | 03.05.2024 - 23:27:30