Barrandovský most patří k dopravně nejzatíženějším místům v Praze!
V každém dopravním zpravodajství z Prahy je informace o průjezdnosti Barrandovského mostu a Jižní spojky, neboť zde dochází k časté tvorbě kolon. Vedení nájezdových ramp nutí řidiče k výraznému zpomalení rychlosti. Směrem od Plzně je před nájezdem na most jedna z nejrizikovějších zatáček v Praze. Foto v článku. Aktuální článek o dopravní situaci ze dne 15.7.2009.Barrandovský most je spolu s Jižní spojkou součástí základního komunikačního systému, který byl zpracován a schválen v roce 1974. Most navazuje na komunikaci vedoucí po svahu Barrandova a v poměrně úzkém prostoru na levém břehu Vltavy se tísní veškeré potřebné nájezdové rampy. Pro vedení čtyř pruhů vozovky v každém směru byly postaveny vlastně dva mosty z předpjatého betonu, každý o šířce 40 metrů. Mosty mají tři pole a pět železobetonových pilířů drží most ve výšce 15 metrů nad hladinou Vltavy. Délka přemostění je 343,74 metrů a úhel křížení s tokem Vltavy je 53 stupňů. Most spolu s částí Jižní spojky tvoří spojení mezi dálnicí D1 a dálnicí D 5.
Upozornění pro řidiče! Časté místo nehod byla pravotočivá zatáčka na konci sjezdu po komunikaci od Barrandova. Po dlouhém klesání musí řidiči zatočit vlevo na nájezdovou rampu a pokračovat na Barrandovský most. V současné době jsou umístěné výstražné dopravní značky hned na počátku klesání a před samotnou zatáčkou je výrazné vodorovné dopravní značení. Každopádně se toto místo nutné projíždět pozorně a s výrazně sníženou rychlostí. Také je nutné věnovat pozornost v místech průjezdu kolem místa napojení nájezdových ramp.
Stavba mostu byla zahájena v roce 1978 a první polovina mostu byla dokončena v roce 1983, dokončení všech staveb bylo v roce 1988. Autorem projektu jsou Ing.Jiří Hejnic,CSc., Ing.Pavel Tripal a Ing. Karel Filsak. Dodavatelem stavby byla firma Stavby silnic a železnic. Původně dostal most jméno most Antonína Zápotockého. Most je ve správě TSK Praha.