Výraznou změnou projde tramvajová trať ve Spálené ulici
Zastávka tramvají u stanice metra Národní je dočasně zrušena a není také možný průjezd ulicí Spálená v centru města Prahy. Příčinou je rekonstrukce tramvajové trati a celková úprava vozovky. Náhradní provoz není zajištěn! FOTO v článku!Pro cestující MHD to znamená využívat pro přestup stanic Karlovo náměstí! Tramvajové zastávky u stanice metra Národní a Národní divadlo jsou nefunkční a panuje zde „pracovní nálada“.
Základní údaje o probíhající rekonstrukci
Rekonstrukce bude trvat od 26.7. do 31.8.2010
Rekonstruovaný úsek: tramvajová trať v ulicích Národní třída a Spálená v délce 710 metrů včetně příslušenství( tramvajové vedení,řídící systémy,odvodnění,dopravní značení, tramvajové zastávky, osazení informačních systémů). Ve Spálené ulici se bude rekonstrukce týkat úseku Národní – Lazarská a v tomto úseku bude provedena úprava povrchu vozovky, bude provedena bezbariérová úprava přechodů pro chodce a upravena místa pro přecházení včetně vybavení signálními a varovnými pásy. Nová tramvajová trať bude osazena žlábkovými kolejnicemi NT1 na betonové desce s povrchovou úpravou z velké dlažby( úsek ve Spálené od Národní po ulici Purkyňovu) a ostatní povrch bude živičný. Uvedené úpravy by měly snížit hlukovou zátěž v okolí trati.
Náhradní doprava není zajištěna. Tramvajové linky jsou vedeny náhradní trasou:
Linka 6 – Z Karlova náměstí vede jednosměrně přes Moráň,Albertov, a Palackého a Karlovo náměstí a zpět na Kubáňské náměstí
Linka 9 – Od Lazarské k Andělu vede přes Karlovo náměstí
Linka 14 – Odkloněna přes Jiráskovo náměstí
Linka 18 – Odkloněna přes Jiráskovo a Palackého náměstí na Výtoň
Linka 21 – Zrušena
Linka 22 a 57 – V úseku Malostranská – Karlovo náměstí – odkloněna přes zastávky Staroměstská, Jiráskovo náměstí a Palackého náměstí
Zajištění dopravní obsluhy během stavby:
Směrem od Národního divadla po Národní ulici bude průjezd po jižní vozovce podél staveniště přes kolejový oblouk. V opačném směru bude doprava vedena trasou – Na Perštýně, Bartolomějská, Karolíny Světlé, Konviktská a divadelní. Příčný přejezd Voršilská – Karolíny Světlé bude zachován. Přejezd ulice Purkyňova do Ostrovní bude zachován kromě nezbytně nutné doby na vybudování tramvajové trati. Zásobování přilehlých provozoven bude umožněno z vyhrazených ploch.
Investorem je Dopravní podnik Praha ,a.s., a zhotovitelem stavby je EUROVIA CS,a.s.
Projekt zajistil Metroprojekt Praha,s.s., přepokládané náklady stavby jsou ve výši 93 mil Kč( bez DPH).