V Ústí nad Labem budou jezdit nové trolejbusy
Poslední červencovou středu si mohli zájemci prohlédnout první z 26 nových trolejbusů zakoupených v rámci IPRM Mobilita – Obnova vozového parku trolejbusů v Ústí nad Labem. K letošnímu výročí 26 let provozu trolejbusů v Ústí nad Labem dostanou celkem 26 nových vozů. Veřejnosti se představil první „krasavec“s evidenčním číslem 610, konkrétně jde o výrobek dodaný společností Škoda Electric a.s. s typovým označením Škoda 27 Tr Solaris. Všichni návštěvníci Mírového náměstí, kde byl vůz poprvé předveden, si mohli uvedený vůz důkladně prohlédnout, laické i odborné dotazy ochotně zodpovídali pověření pracovníci Dopravního podniku. Představení nového vozu se zúčastnil i náměstek primátora města Ústí nad Labem a člen představenstva Dopravního podniku pan Pavel Boček, spolu s ním místopředseda představenstva Dopravního podniku Mgr. Arno Fišera, výkonný ředitel DP Ing. Radek Chobot a další hosté.
Více informací o trolejbusu Škoda 27 Tr Solaris: Trolejbus vyrábí společnost Škoda Electric společně s polskou firmou Solaris. Jedná se o osmnáctimetrový plně nízkopodlažní čtyřdveřový kloubový trolejbus, který je určen pro městskou hromadnou dopravu a usnadňuje přepravu cestujících v době zvýšené kapacity. První trolejbus Škoda 27 Tr Solaris byl vyroben v roce 2009. Škoda Electric dodává veškerou elektrovýzbroj a provádí celkovou montáž tohoto třínápravového vozu. Elektrická výzbroj je uložena v kontejneru na střeše vozidla. Trolejbus může být navíc vybaven pomocným dieselagregátem, který je umístěn v zadní části vozu a umožňuje jízdu i v místech bez trolejového vedení. Asynchronní trakční motor a mikroprocesorově řízený napěťový střídač s možností rekuperace výrazně snižují energetickou náročnost na provoz vozidla a náklady na údržbu.
Komfort cestujících zvyšuje plná nízkopodlažnost vozidla a širší uličky mezi sedadly. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také výkonný systém vytápění, klimatizace celého vozu i přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris jezdí v Plzni a Ostravě.
Trolejbusy jsou vybaveny funkcí kneeling (poklek) umožňující pohodlné nastupování snížením nástupní hrany na zastávkách.