V rámci rekonstrukce železniční trati byly vybudovány i výtahy na nástupiště
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) společně se zhotoviteli dnes slavnostně ukončila výstavbu další významné stavby v rámci modernizace evropské železniční sítě s názvem „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“. Projekt, jehož realizace trvala tři roky, je součástí IV. železničního tranzitního koridoru na trati České Velenice – České Budějovice – Plzeň. Délka rekonstruovaného úseku je 2,62 km. Z mezinárodního hlediska je stavba „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ součástí sítě nadnárodních železničních magistrál podle mezinárodních Dohod AGTC a AGC. Z hlediska vnitrostátního je úsek součástí IV. tranzitního železničního koridoru, který zahrnuje úsek tratí z Děčína st. hranice přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště státní hranice.
Stavba „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ zahrnovala také rekonstrukci železniční stanice České Budějovice. Rekonstrukcí prošla také zastávka České Budějovice severní zastávka. Cestující se mohou těšit na nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup. Nechybí ani nové informační a navigační systémy. Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice – Nemanice (mimo) je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská.
Kolejové uspořádání severního zhlaví osobního nádraží železniční České Budějovice umožnilo v hlavních kolejích ve směru staničení od km 213,280 do km 213,945 zvýšit traťovou rychlost na 100 km/h (v opačném směru je v tomto úseku uvažována traťová rychlost 60 km/h). Úsek km 213,945 – km 214,787 má traťovou rychlost 120 km/h. Od km 214,787 do km 215,900 je ve vazbě na výhledové řešení úseku Nemanice – Ševětín navržena traťová rychlost až 140 km/h. V celé délce umožňují modernizované koleje prostorovou průchodnost Z-GC a třídu zatížení D4 UIC.
Stavbu v rámci Operačního programu Doprava financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Projekt „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Příspěvek EU na tuto stavbu může činit až 71,20 %.
Zdroj:SŽDC