V Praze byla zahájena stavba nové tramvajové smyčky
Stavba nové tramvajové smyčky u Depa Hostivař se realizuje v blízkosti stejnojmenné stanice pražského metra v Praze 15. Smyčka bude mít celkem 1,251 kilometru kolejí a zhruba třetina bude zatravněna. Investorem je Dopravní podnik Praha, zhotovitelem stavby je společnost EUROVIA CS a náklady na výstavbu smyčky činí 193,96 milionů korun. Stavba by měla být dokončena v srpnu letošního roku. Smyčka Depo Hostivař vznikne na místě stávajícího stejnojmenného obratiště autobusů mezi stanicí metra A Depo Hostivař, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice, a částečně bude zasahovat i do současného povrchového záchytného parkoviště P+R. Kvůli přípravným a stavebním pracím jsou autobusové zastávky pro oba směry od 14. března 2022 dočasně přesunuty do Černokostelecké ulice. Obdobně je to i s parkovištěm P+R, které po nezbytně dlouhou dobu tří měsíců bude do 13. června 2022 sloužit jako zázemí pro stavební techniku a materiál. Během této doby mohou řidiči využít záchytná parkoviště P+R Skalka I nebo II, která jsou zhruba 5 minut jízdy autem od Depa Hostivař.
Spolu s tramvajovou smyčkou Depo Hostivař se změní dispozice stejnojmenného autobusového obratiště. Nástupní i výstupní zastávky a odstavné plochy pro autobusy budou umístěny uvnitř tramvajové smyčky. Napojení smyčky Depo Hostivař na stávající tramvajovou trať v Černokostelecké ulici bude zhruba 100 metrů před křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice. Nové tramvajové obratiště bude mít kapacitu odstavných kolejí pro celkem až pět tramvají typu 15T a celkem čtyři nástupiště. Tři budou určeny pro tramvajové spoje, jeden pro výstup, dva pro nástup, jak pro směr do centra, tak i z centra. Čtvrté nástupiště bez kolejí bude sloužit autobusovým linkám. V této podobě bude smyčka připravena na případné prodloužení tramvajové tratě do Štěrbohol a ukončování spojů i z této strany
S obnovením provozu záchytného parkoviště P+R se počítá od 14. června 2022, dva měsíce před dokončením stavby. Místo původních 178 míst jich bude k dispozici k parkování téměř 100. Do budoucna jej nahradí nové objektové patrové parkoviště P+R, které zde připravuje hl. m. Praha a Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK).
Zdroj: Dopravní podnik Praha
Foto: EUROVIA CS