V Pardubicích se bude rozhodovat o budoucí podobě třídy Míru
(14:30)Pardubice se k diskusi o tváři svého centra vrátily po pěti letech. V roce 2006 zastupitelé schválili vybudování pěší zóny bez dopravy těsnou většinou. Před rekonstrukcí centra oslovilo vedení města obyvatele a vyzývá je k vyjádření názoru na k budoucí podobě ulice. Rekonstrukce centra by měla být zařazena do Integrovaného plánu rozvoje města a o třídě Míru chce znovu jednat zastupitelstvo. Buď potvrdí rozhodnutí svých předchůdců, tedy vymístění dopravy v úseku od lékárny po Grand, nebo zvolí variantu s částečným zachováním dopravy.
Až do poloviny prosince 2011 se mohou lidé v Pardubicích vyjádřit k tomu, zda bude v centru města je pěší zóna nebo budou třídou projíždět trolejbusy. Pardubický magistrát zřídil speciální e-mailovou adresu: trida.miru@mmp.cz, jejímž prostřednictvím je možné vyjádřit svůj názor k rekonstrukci třídy Míru.
Zastupitelé se budou otázkou rekonstrukce zabývat na jednání v polovině prosince. Po zpracování projektové dokumentace ji město zařadí do IPRM, z něhož může čerpat prostředky nejméně do konce roku 2013.
Rozhodování o vybudování pěší zóny v centrech měst jsou provázeny často ostrou výměnou názorů. Pěší zóna má zklidňující charakter ale nezaručuje, jak bude užívána. Záleží na skladbě obchodů, služeb, vybavení mobiliářem a zejména na tom, jak se budou v novém prostoru cítit lidé. Pěší zóny mají především úspěch v historických centrech měst, kde převažují restaurační služby, hotely a malé specializované obchůdky. Pro příklad uvádíme rekonstrukci Masarykova náměstí v Ostravě, o které jsme psali v článku https://www.izdoprava.cz/2007/08/nove-masarykovo-namesti-v-ostrave-stoji-za-navstevu/ v srpnu 2008.