V Jihočeském kraji se představil nový projekt regionální dráhy


0 0 votes
Hodnocení článku

Studie prodloužení regionální trati Lipno nad Vltavou – Frymburk počítá s úsekem dlouhým 11,851 km, který povede převážně v souběhu se silnicí II/163. V rámci projektu je navržena trasa s návrhem zastávek Lipno nad Vltavou, Skiareál Lipno, Kobylnice, U skalky ( budoucí nástupní stanice lanovky), Frymburk a Frymburk- Wellness. Ze současné konečné stanice Lipno nad Vltavou povede trať tunelem nad hráz. Samotná stavba a provoz trati jsou v návrhu uvedeny jako  modifikovaný systém tram-train, který by měl mít v České republice premiéru.  Dráha má charakter tramvajové tratě ( poloměr oblouku 100m, stoupání 60 promile) a část parametrů ( trakční a zabezpečovací zařízení, nástupiště) na tramvajové trati bude sjednocena s železniční dráhou. V návrhu se počítá s rychlostí 80 km/hod. a při průjezdu obcí s rychlostí 35 – 50 km. Předběžný odhad nákladů na výstavbu počítá  s částkou  ve výši 1,582 mld. Kč. 

Plánovaná přepravní kapacita – 800 osob/ hod. Základní takt 60 minut a v sezónním období  i 30 minut. V zimním období se počítá i s variantou spojení České Budějovice – Frymburk bez přestupu.

Studii zpracovala firma IKP Consulting Engeneers Praha, která spolupracovala s dalšími subjekty ( DIPRO Praha, Fram Consult Praha, EIA Servis České Budějovice, Elektrizace železnic Praha).


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,38054 s | počet dotazů: 196 | paměť: 24566 KB. | 26.07.2024 - 21:47:15